Jumper Two – proskákejte si cestu na svobodu
V roce 1888 experimentovaly vědecké kapacity tehdejších velmocí s genetikou a nejrůznějšími mutacemi. Cíl byl jediný: vytvořit dokonalého vojáka. Projekt dosáhl ovšem jen dílčích úspěchů a v průběhu první světové války byly laboratoře opuštěny a vytvořené klony upadly v zapomnění. Ovšem jen do chvíle, než se jednomu z nich podařilo vyvléknout z vězení a prchnout ven. Jeho útěk ovšem neměl dlouhé trvání: brzy byl podchycen bezpečnostními složkami a soudobé mozkové kapacity se jaly jej zkoumat. Stát se – už podruhé – pokusným králíkem, jenž si není jistá dne, hodiny, ba ani minuty života: to by se asi nelíbilo nikomu. I náš modifikovaný člověk trpěl, a tak se pokusil o útěk ještě jednou. A světe div se, opět úspěšně. Pomoci mu na následné nelehké cestě skrze nejrůznější místa světa už ale musí hráči inovativní plošinové skákací arkády, jež nese název Jumper Two a řadí se mezi ony projekty, od nichž nikdo při pohledu na screenshoty nemůže absolutně nic očekávat, ale ony se kupodivu hrají naprosto výtečně.
Na první pohled styl hry připomene před několika měsíci na Plných hrách recenzovanou arkádu Hurdler, jež je mimochodem jedním z posledních příkladů právě takové nenápadné, ale návykové zábavy. I zde jde především o skákání – ovšem nikoliv přes různě postavené překážky, nýbrž skrze komplikovanější úrovně složené z řady obtížných smrtících pastí, pojízdných plošinek, beden, přepínačů a podobně. V některých fázích je Jumper Two skoro až logickým rychlíkem, jindy vyžaduje obtížnou koordinaci pohybů a mačkání kláves. Pohybový rozsah hlavního hrdiny je obdivuhodný. Dokáže vyskočit obyčejným skokem (v průběhu letu lze měnit v omezené míře směr), když je ve vzduchu, může provést takzvaný double-jump (odrazí se ještě jednou, aniž by musel být nohama na zemi), nemá problém s odrážením od zdí a když se rozběhne a zahrabe nohama do pevného podloží, může vyskočit speciálním skokem ještě o pár pixelů výš.
Ovládání celé hry je bezproblémově určeno na kurzorové šipky. Hráče zpočátku asi odradí pořádně vysoko posazená laťka obtížnosti, ale aspoň je hraní Jumpera skutečně pořádnou výzvou. Faktem je, že probojovat se do nových prostředí (hra se dělí na vcelku velký počet kapitol vždy po pěti stážích), dá pořádně zabrat, sebere hodně času a rozhodně zamoří okolí počítače několika hodně šťavnatými vulgaritami, ovšem pocit dobře odvedené práce ve chvíli, kdy se to konečně povede, za tu námahu stojí. Jumper Two je vynikající v oblasti přidané hodnoty – měří spoustu statistik, řekne hráči, kolikrát a jak umřel, jak rychle proskákal jednotlivé úrovně, kolik našel skrytých míst – a vedl-li si obzvláště dobře, otevře mu cheaty či různé jiné bonusy. A tak už ani nezáleží na tom, že po stránce audiovizuálního provedení je hra velice jednoduchá (nikoliv však ošklivá!) a velmi schematická. Aspoň má její instalační soubor pohodlnou stahovací velikost i pro modemisty. Zkrátka a dobře – Jumper Two je jedním z nejpříjemnějších prázdninových překvapení a jasný tip pro všechny milovníky skákacích arkády, ale i zábavných a hratelných her vůbec.
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...