Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jumpman - skáčeme

aktualizováno 
Skákání to bude to hlavní, co si užijete v Jumpmanovi. Že vám to přijde trochu jako málo? Hratelnost je poměrně slušná a zpracování docela netradiční. Vyzkoušejte.
70

Jumpman

Platforma: Freeware
Výrobce: Andrew McClure

  • stylové grafické zpracování
  • nic jiného než skákání

Stáhnout
JumpmanJumpman je již podle názvu především arkádovou hrou. Ono slovíčko jump v titulku hry totiž indikuje, že se bude jednat o skákání a to bude mimochodem v tomto případě hlavní náplní herního času. Jumpman jinak sází na netradiční grafické pojetí, které je jednoduché a přesto docela originální.

Ostatně jeho fragment uvidíte již v prvním levelu, jeho plnou krásu ale objevíte až postupně s procházením misí dalších. Ono toto grafické ladění může být v první misi dokonce i matoucí. Na popředí totiž máte právě řešený level, přičemž v pozadí je možno vidět mJumpmanise další. Jasným odlišovadlem je barva, kterou si každý level utrhl dvou vlastní, a díky tomu se vám jednotlivé čáry do sebe plést nebudou. To ale není jediná obměna mezi jednotlivými levely a samozřejmě se dočkáte i jiných překážek a odlišně sestavených plošinek, což ve výsledku dá odlišný herní zážitek. Jednou také budou levely ve tvaru drobného obdélníků, jindy roztažené přes celou obrazovku, pak zase pro změnu ve tvaru šestiúhelníku. I s těmito drobnostmi si autoři poměrně obstojně pohráli a výsledný dojem je jedině výtečný. 

Možná také proto je trochu smutné, že do celého tohoto kolosu nebylo zakomponováno trochu víc než jen pouhé hopsání. To budete v každém levelu prováJumpmandět tak maximálně před několik málo plošinek postavených přehledně nad sebou. Jejich počet byste mnohdy zvládli přepočítat na prstech jedné ruky, to znamená, že jednotlivé mise budou dostatečně svižné a krátké i když se postupně začne navyšovat obtížnost. Tak jako tak bude nutné dávat si pozor na malé nenápadné protivníky, kteří se pravidelně pohybují zprava doleva a naopak. Důležité tedy bude vychytat tu pravou chvíli, protože jakýkoliv dotyk mezi vámi a nepřítelem znamená okamžitou smrt respektive restart levelu. Životů máte nespočet vlastně nekonečné množství a tak vás kromě ztraceného času na neúspěchu nemusí vlastně vůbec nic vadit. 

I když je nápad s prolínajícími se levely je tak trochu pohřbený grafikou umístěnou na stereotypní černé obrazovce a na ní vykreslenými jednoduchými liniemi. Plusovým bodem je i Playground, kde můžete myší kreslit vlastní levely a následně po nich hopsat. To natahuje herní dobu ještě o nějaký ten významný kus dopředu.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

70 %

Hodnocení čtenářů

40 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 10 čtenářů

Nejčtenější

V morovém Plague by se mlha a napětí dalo krájet

Plague

Doktor s morovou maskou nespí ani v noci a zrovna vy máte smůlu, že se mu připletete do cesty. Pomůže vám hustá mlha...

V utopické From Ivan manipulujete lidmi pomocí přáníček

From Ivan

Podobně jako v Papers, Please, i tahle víceméně textová hra nastiňuje nepříjemnou realitu života pod dohledem totalitní...



Další z rubriky

V utopické From Ivan manipulujete lidmi pomocí přáníček

From Ivan

Podobně jako v Papers, Please, i tahle víceméně textová hra nastiňuje nepříjemnou realitu života pod dohledem totalitní...

Taktická City of the Shroud má nejpodivnější soubojový systém

City of the Shroud

Taktické strategie nemusejí být nutně klony X-Comu. Prapodivný příběh téhle hry předčí snad jenom sám soubojový systém,...

V logické The Polaroid si musíte dávat dobrý pozor na detaily

The Polaroid

Při prohlížení zašlých fotografií je dobré vnímat jednotlivé maličkosti, detaily, které vyprávějí. To je v The Polaroid...



Najdete na iDNES.cz