Doporučujeme

Blueberry Garden 1

Blueberry Garden 1

Kdo vyhrál Independent Game Festival 2009?

  • 0
Jaké byly nejlepší nezávislé hry v minulém roce? Dostane se mezi výherce český zástupce? Na tyto otázky vám odpovíme v dnešním článku, ve kterém vám ty nejúspěšnější tituly v jednotlivých kategoriích představíme.

Pokud bychom měli u nezávislých her najít obdobu pro americké filmové ceny Oscar, stali by se jimi určitě vítězové soutěže v rámci Independent Game Festival. Ta se koná každoročně v rámci vývojářské konference Game Developer´s Conference. O vítězích jsme vás již informovali v novinkách, v tomto článku se na projekty z jedenáctého ročníku podíváme podrobněji.

Hlavní cena: Blueberry Garden

Borůvková zahrada od třiadvacetiletého švédského výtvarníka a vývojáře Erika Svedänga zaujala už v loňském roce na Swedish Game Awards 2008, odkud si odnesla hlavní cenu za inovaci. Tato umělecky pojatá arkáda je postavena na autonomním světě plném zvířat a rostlin, se kterým hráč přichází do interakce. Vaše postavička musí v tomto pohádkovém světě najít dostatek kostiček a předmětů pro stavbu věže. Blueberry Garden zatím nebyl vydán pro veřejnost.

WWW: http://eriksvedang.wordpress.com/blueberrygarden/

Blueberry Garden 1Blueberry Garden 2



Cena za inovaci: Between

Jak již název napovídá, hra Between je hlavně o spolupráci a komunikaci. Není zde žádný singleplayerový mód a můžete tak hrát na dvou počítačích v síti nebo čekat na připojení někoho skrze internet. Koncept je postaven na rozdílné komunikace člověka při spánku a bdění. Between nutí hráče ke spolupráci na všech úrovních a společným komunikačním prostředkem je stavění věžičky z bloků. Hru je možné stáhnout ze stránek magazínu Esquire, kde byla zařazena do článku o skvělých nápadech lidstva v roce 2008.

Between

Cena za vizuální zpracování: Machinarium

Machinarium má na svědomí český tým Amanita Design, který dokázal na IGF uspět již s adventurami Samorost a Samorost 2. Po vizuální stránce je i Machinarium detailně prokreslenou záležitostí s postapokalyptickým nádechem. Ujmete se v ní role robota, který byl sprostě vyhozen na skládka a nyní se vrací, aby se pomstil a vybojoval srdce své milé. Hra by měla vyjít na podzim letošního roku.

WWW: http://www.machinarium.com/

Cena za hudební zpracování: BrainPipe

BrainPipe je vítězem v hudební kategorii, i když také po vizuální stránce rozhodně není šedou myší (třeba konceptem organického ukazatele skóre). Jinak spadá do kategorie psychedelických pestrobarevných stříleček. Podle vlastních slov autora se při hraní snažíte oprostit od svého vlastního já. Titul vyšel pod hlavičkou ShrapnelGames.

BPBP 2



WWW: http://www.shrapnelgames.com/Digital_Eel/BP/BP_page.html

Nejlepší technické zpracování a cena publika: Cortex Command

Cortex Command si odnesl hned dvě ceny: cenu publika a cenu za nejlepší technické zpracování. Podle prvních obrázků vypadá jako nějaká akční 2D střílečka z osmdesátých let. Pokud se ale zadíváte pozorněji, zjistíte jak moc je detailní. Propracovaný je zejména fyzikální engine, jenž je pro posuzování technické stránky jedním z nejdůležitějších faktorů.

WWW: http://www.datarealms.com/

 

Nejlepší design: Musaic Box

Musaic Box je hudebním simulátorem, přesto získal cenu za nejlepší level design. Je pravdou, že na audio zaměřené hry je ovládání velmi důležité. V tomto případě je to sestavování písniček z kousků. Podrobnější recenzi a hodinové demo najdete v naší recenzi.


Témata: Robot
  • Vybrali jsme pro Vás