Korona - dejte sbohem kulečníku
Hra, kterou si dnes představíme, má už na první pohled mnoho společných rysů s kulečníkem. Nejenom že budete mít k dispozici tágo, ale uplatníte i své znalosti zákona o úhlu dopadu a odrazu. Ovšem jsou zde i mnohé odlišnosti. Tím hlavním a na první pohled viditelným rozdílem, odlišujícím Koronu od kulečníku, je fakt, že tentokrát nebudete šťouchat do koulí, nýbrž do jakýchsi disků. Je tedy zřejmé, že se zde významně projeví například vyšší tření o plochu herního stolu, díky čemuž se pohybující se disky poměrně brzy zastaví apod. Rozdílná jsou ovšem i herní pravidla.
Docela příjemným vylepšením je možnost hry až ve čtyřech hráčích najednou. Hraje se na čtvercovém stole, kde každému hráči náleží jedna jeho strana. V případě menšího počtu hráčů zůstávají některé strany stolu neobsazeny. Na počátku hry náleží každému z hráčů osm stejnobarevných disků, které jsou rozmístěny do řady, podél protilehlé hrany stolu. Dále má každý hráč jeden větší disk (obdoba bílé kulečníkové koule), do kterého je dovoleno šťouchat tágem.
Cílem všech hráčů je dostat všechny své disky do libovolných kapes stolu dříve, než se to podaří soupeřům. Zajímavou vlastností hry je, že velký disk po provedení šťouchu nezůstává na místě, kde skončil, ale je z desky stolu odstraněn. Až přijde hráč znovu na řadu, umístí tento svůj disk opět do výchozí polohy na své straně stolu. Odtud pak povede svůj další šťouch. Protože hráč střílí vždy z přibližně stejného místa stolu, je nutné dobře rozvážit každou ránu. Občas se totiž může stát, že se některé kameny dostanou do polohy, z které je pak lze jen obtížně dostat. Pokud se v průběhu hry stane, že velký disk skončí v některé z kapes stolu, hráč, který je jako další na řadě, má možnost vytáhnout z některé kapsy disk svého předchůdce a umístit ho kdekoliv v určitém poloměru okolo středu stolu. Vhodným umístěním disku tak lze znepříjemnit soupeřovi jeho další šťouch nebo si naopak připravit výhodnou situaci pro šťouch vlastní.
Samotné provedení hry je velice povedené. Vše je zpracováno v pěkné 3d grafice, podobně jako bývá běžné v novějších simulacích kulečníku, jako je třeba Virtual Pool apod. Kamerou lze libovolně otáčet pomocí myši, a tak se není třeba obávat toho, že byste snad ztratili přehled o aktuální situaci. Směr úderu tága se nastavuje zároveň s pohledem kamery. Možnost měnit náklon tága zde z pochopitelných důvodů chybí. Vzhledem k povaze hry totiž nelze provádět žádné falše ani jiné podobné manévry, což celou hru trochu zjednodušuje. I tak ale není vždy snadné odhadnout kam směrovat úder, aby disky vaší barvy skončily tam, kde mají.
Zvuková stránka Korony sice nijak zvlášť nevyniká, ale rozhodně hru ani nijak neshazuje. Použité samply jsou kvalitní a znějí docela věrně. Škoda jen, že hra neobsahuje i nějaký hudební podklad, který by její zvukovou složku nějak oživil. Když už jsme u toho, co ve hře chybí, poněkud jsem postrádal možnost hry proti počítači. Koronu si tedy zahrajete jen ve více lidech, což znamená, podle zvoleného typu hry, ve dvou až ve čtyřech. Je ale pravda, že s přáteli si užijete mnohem více zábavy než jen s počítačem. Nezanedbatelným pozitivem hry je také absence vážnějších chyb, takže v tomto směru se toho mnoho vytknout nedá.
Celkově je Korona o dost jednodušší hrou, než je kulečník. Nenabízí tolik prostoru pro taktizování, ani různé typy šťouchů, které by umožnily větší manévrovatelnost disku po povrchu. Nicméně i přesto si uchovává velkou dávku hratelnosti, díky které se u hry dobře pobavíte. Svůj díl na tom jistě má i neotřelost a originalita modifikovaných herních pravidel.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 37 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...