Kryzta - k vítězství palbou do vlastních řad
Minule jsem u recenze Precisionu štkal, že cactusova snaha vytvářet jednoduché hry během jednoho dne je sice bohulibá, ale zároveň by ty hry neměly člověka nudit a rozčilovat. A dnes zde máme Kryztu, jednoduchou frenetickou akci, která má oproti Precision tu podstatnou výhodu, že zábavná je!
Co tedy cactus ukuchtil za dobu, kterou průměrný recenzent stráví vymýšlením recenze? V Kryztě máme klasickou uzavřenou obrazovku, na které musíte co nejdéle odolávat nekončícím zástupům nepřátel, v tomto případě jakýmsi podivnoletům střílejícím raketky a dělové koule. V čem je tedy ona zajímavost hry? Zde totiž vy sami nevystřelíte ani ránu. Jediným způsobem eliminace oponentů je manévrováním je dostat do vzájemné křížové palby, aby se v třaskavém friendly fire pozabíjeli navzájem.
Pokud by jste ovládali vyzbrojený křižník a opětovali palbu, hodnocení by šlo dolů; podobných her je na freeware trhu nepřeberné množství a často si jsou podobné jako vejce vejci. Tento relativně originální nápad ale tak často nevidíme a JE rozhodně svěží změnou proplétat se mezi salvami soupeřů, přitom jejich střelbu nasměrovat na jejich kamarády a ještě ke všemu se snažit sebrat z již zničených soků vypadlé bonusy. Dává to člověku podivnou radost, když se antagonisté kosí navzájem...
Vaše létající kulička je zlikvidovatelná jedinou nepřátelskou ranou a tři jednoduché bonusy vám kromě štítu pomůžou jen v další demolici - jakási vlečná mina instantně zničí jeden podivnolet a po odstraněné nepřátelské velící lodi zbude pro změnu devastující paprsek. Navádění miny je opět trochu složitější, stejně jako samotné létání, protože ovládání šipkami tradičně není tak přesné, jak by jste chtěli.
Mluvit u Kryzty o audiovizuálním zpracování je tak trochu urážka pojmu audiovizuální zpracování, ale co čekat od tříhodinové práce, že. Na druhou stranu jak přítomná hudba, tak i primitivní grafika zvolenému žánru sednou a při zoufalém úprku by jste stejně neměli čas počítat zobrazené polygony. Naopak by složitější textury a nasvícení mohlo ubrat na potřebné přehlednosti.
Nenechte se zmást hodnocením, Kryzta přece jenom přes všechny své klady není příchodem mesiáše. Je příjemnou odreágovačkou s originálním a hlavně zábavným gameplayem, a zkusit něco neotřelého, o to přece indie vývojářům i hráčům jde.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 5 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Prodej domu v Kleneči pod Řípem - Váš nový domov
Kozina, Kleneč, okres Litoměřice
2 480 000 Kč