Lantern

Lantern | foto: Jan Hanáček, Bonusweb.cz

Lantern je atmosférická, ale příšerně neférová plošinovka

• 0
Lantern by mohla být pěkná a dusivá hororová hra, kdyby nekladla na hráče iracionální požadavky. Smrt je nevyhnutelná a opakování je jedinou možností, jak postupovat dál. Ale pro vytvrdlíky a masochisty to může být naopak rajská hudba.
60

Lantern

Výrobce: Moosenuckle Games

• pěkná, kreslená grafika
  • hutná atmosféra
  • příšerně dlouhé nahrávací doby
  • nefér obtížnost, neustálé umírání
  • dost chyb v designu úrovní

Lantern

Existují hry, které chtějí hráče tyranizovat vysokou obtížností a nelidskými nároky. Lantern tak na první pohled nepůsobí, a tak bude o to větší překvapení, když zjistíte, co po vás hra vlastně vyžaduje. Pěkná kreslená grafika a na tento žánr vynikající atmosféra jsou velké plusy, ale nezakryjí fakt, že tady s námi autoři hrají nepěknou a neetickou hru.

Lantern

Znáte výraz „trollit“? Jestliže jste někdy zabředli do internetových diskusních fór, možná je vám smysl tohoto slůvka známý. Troll dělá z jiných lidí hlupáky a záměrně je stahuje do podivných, iracionálních situací. Autoři této hry hráče trollí, jak jen mohou. A ještě se u toho smějí. A přitom to zprvu vypadá tak nenápadně a na první pohled seriózně.

Lantern

Píše se rok 1921 a vy jste detektiv, který se snaží odvézt nebezpečného zločince do věznice. Jenže jak moc jste dobrý detektiv, tak jste špatný řidič a automobil narazí do prvního stromu, který se namane. Šílený zločinec je pryč, sebral vám zbraň a jediný předmět, který přežil střet se statným listnáčem, je asi tisíc let stará lucerna, která ani nemá petrolej. Trochu svízelná situace, což?

Lantern

Ve hře existují dva ukazatele. Ten první signalizuje, kolik světla zbývá v lampě, ten druhý míru strachu a šílenství hlavního hrdiny. První je dobré udržovat plný, ten druhý naopak prázdný. Oboje však spolu souvisí, protože je to právě světlo, které hrdinu uklidňuje a pomáhá mu mentálně bojovat proti tmě kolem. Lucerna spotřebovává svou „náplň“ nereálně rychle a vystačí tak na dvacet sekund bezpečného osvětlení.

Lantern

Světlo můžete doplňovat různě, třeba pomocí světlušek (zcela samozřejmě) či jiných zdrojů z okolí. Lampa má dva módy použití. Ten první osvětluje kolem vás, druhý vytvoří paprsek světla, kterým likvidujete démony a protivníky. Vtip je v tom, že protivníkem je už samotné okolí a úrovně jsou plné pastí a jiných hnusných věcí. Že je v blízkosti nebezpečí, zjistíte, až když na past šlápnete, protože všude kolem je tma.

Lantern

To se jeví jako bezbřehý výsměch do obličeje hráče, protože hádejte co? Jakmile umřete, začínáte úroveň znovu. Pasti vás zabijí okamžitě a záchytný bod nikde. Je škoda, že ostatní herní a technické prvky Lantern jsou poměrně zajímavé. Svým přístupem k hráči si však tento titul odhání publikum. Takto si ho užijí jen lidé s extrémně silnými nervy a naprostí šílenci.

60 %

50 %

Doposud hodnotilo 2 čtenářů