|
Life in the World of Magic je skutečně poctou hardcore RPGčkům minulosti, jak pochopí každý, kdo se ponoří do jeho zákoutí již částečně poznamenán. Tvorba postavy probíhá sice podstatně zjednodušeně – stačí zvolit zaměření na magii, boj či jiné dovednosti a následně jedno ze tří dostupných povolání (celkem je jich tedy rovných devět). Ovšem následně rozevřená statistická okna nenechají nikoho na pochybách, že toho hra bude sledovat opravdu hodně. Každý hrdina je charakterizován základními atributy, ale i celou řadou vedlejších hodnot, jež mají podstatný vliv na jeho průchod dějem.
O co vlastně v příběhu půjde, nebylo z demoverze zatím příliš jasné. Ta bez nějakého intra a vysvětlivek hodila hlavního hrdinu do travnaté krajiny – a poraď si, dobrodruhu, jak dovedeš. Starý mág v blízké vesnici poskytne první quest a nezbývá tak, než se ponořit do hlubin naprosto klasického dungeonu. Originalita evidentně není cílem: LIWOM spíše vyvolá akutní záchvaty nostalgie a rozplynutí nad archetypálními fantasy zápletkami u (bývalých) náruživých hráčů pen&paper RPG. Těžiště by mělo spočívat v nebývale bohatém prostoru pro specializaci hlavní postavy.
Celkem devět povolání ještě nijak výrazně průchod hrou nedeterminuje. Ovlivňují vlastně jen základní nastavení vlastností a dovedností. Každá postava má několik atributů fyzických (síla, odolnost, inteligence…) a obecných umů (bojování, magie, zlodějství, léčení – ale třeba i rybaření), důležitý je pak inventář objektů civilních (lektvary, provazy, pochodně, zbraně, štíty, brnění) a magických (svitky s kouzly). Roli na aktuální stav hrají životy, mana a stamina, hlavní hrdina se průběžně učí novým věcem, může kouzlit, používat dovednosti – jinými slovy, poté, co se hráči zorientují, nemohou jinak, než pochvalně pokyvovat nad tím, jaká svoboda jim byla Anakinem dána do vínku.
Demoverze, která se dostala na redakční stůl, ještě neobsahovala příliš mnoho prostředí a herní mechanismy spíše jen lehce představila. Zdá se, že hra bude dostatečně variabilní i po stránce rozmanitosti objektů, nestvůr, úkolů a tak podobně. Na čem by se ale ještě mělo rozhodně zapracovat, to je bezesporu grafické zpracování. Že jsou nevkusně hnědé a uniformní tabulky s přehledy vlastností, to by se dalo přežít, ale herní prostředí poskládané z porůznu posháněných spritů působí značně… lacině a nedůstojně jinak kvalitního projektu.