Lirige - drak a záplava brouků
Většina recenzí začíná příběhem a ten i v tomto případě hraje poměrně důležitou roli. Vypráví o zemi zvané Lirige, která byla až donedávna zcela mírumilovným místem k životu. Vše se změnilo příchodem zlého draka Sarkenta. Spolu s ním přicupitala i armáda brouků, proti níž budete většinu času bojovat. To ale zcela odlišným způsobem, než jsme mohli být zvyklí z jiných podobných her. Všechny z 22 levelů přichází s jednoduchou a přesto zajímavou myšlenkou prezentovanou na jediné obrazovce. Na ní budete ovládat žlutou kuličku, která má za úkol pojídat ostatní puntíky žluté, červené a tmavě žluté barvy a to tak, aby dosáhla co nejrychleji předem daného limitu a posunula se dále. Sbírání probíhá intuitivně pomocí myši, která umožňuje dostatečně rychlou reakci na okolní podněty. V tomto případě je řeč především o broucích všech možných tvarů, barev a chování. Ti se budou nekontrolovatelně pohybovat po okolí a mezi vámi a jimi nesmí dojít k sebemenšímu kontaktu, jinak vás rychle stihne trest v podobě ztráty jednoho z životů. Těch naštěstí máte dostatek a přidávají se vám za navyšující se skóre.
Naštěstí nejsou všechny levely úplně totožné a narazíte i na několik kousků, které vás kupříkladu nechají jen uhýbat před brouky a přežít po zadaný časový interval. Jiné mise pro změnu nabízí klasický sběrací koncept, ovšem do lepších výkonů vás žene časový limit mnohdy nastavený na nepříjemně malou hodnotu. A právě na takových levelech se zaseknete asi nejvíce. To ale ve skutečnosti stejně neprodlouží herní dobu nad limit tří hodin, v němž by se mělo konečnou obrazovku podařit vidět snad každému.
I tak jsou ale tři hodiny na freeware projekt hodně slušné číslo a to obzvláště, když hra vypadá tak skvěle, jako Lirige. Pochválit je třeba perfektní pixel art od Likandra, který se mi sice líbil o fous méně, než v případě Fairy prince, přesto ale zůstala laťka poměrně nahoře. Dobrá je i hudba od Protta, která se mi z počátku líbila obzvláště, bohužel se díky malému počtu variací neskutečně rychle oposlouchá. Stejně tak se časem může okoukat i samotný koncept, který je i přes lehké změny v obsahovosti levelů stále na stejný princip. Pokud ale situaci vyřešíte stejně jako já a nebude projekt dohrávat na jeden zátah, nýbrž si jej rozkouskujete do menších fází, užijete si spoustu legrace. Osm bodů jako vyšitých.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 18 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Vedoucí týmu skladníků, 13. plat, svozy #rY2hh
INDEX NOSLUŠ s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat:
30 000 - 40 000 Kč