Local Air Ride – vesmírná jízda
Není tomu ještě ani čtrnáct dní, co jsme na Plných hrách publikovali nekorunovaného krále všech závodních arkád ve stylu Jízda – Local Ride, prvotinu slibně se rozjíždějícího vývojářského týmu Local Studio. Dnes máme tu čest exkluzivně zveřejnit hru Local Air Ride, jež pochopitelně není ničím jiným, než přímým pokračováním již zmíněné freewarovky, a nabízí podobný herní princip, tři zcela graficky odlišné levely a stejně chytlavou, byť vzhledem k rozsahu hry krátkodobou, hratelnost.
Jak již název napovídá, Local Air Ride se odehrává ve vesmíru. Hráč se ve třech graficky odlišných úrovních (jednou je to volný vesmír, podruhé zřejmě okolí Marsu, potřetí snad zemská ekliptika) posadí za knipl vesmírné lodi a pokusí se proplout hustým pásem asteroidů. Loď na ruční ovládání musí umanévrovat vždy po přibližně tři minuty, aniž by došlo k její zkáze v důsledku nárazů. Hraní je tak prosté – v horní části obrazovky lze sledovat ubíhající čas (respektive nabíhající body, neboť časomíra sama přítomna není, hráč je podobně jako v Jízdě a jejích klonech odměňován paušálně za určitý časový úsek) a veledůležitý indikátor poškození. Na samotné herní ploše pak musí řidič pomocí kurzorových šipek smýkat vesmírným letounem do všech čtyř stran, aby se vyhnul kontaktu s kameny, které padají opticky zevnitř monitoru směrem ven, což se projevuje tím, že se postupně zvětšují.
To je, přiznejme si, princip poněkud nešťastný. Hra je o mnoho obtížnější, neboť pokud se asteroid objeví přímo POD hráčovou loďkou, nelze už nijak poškození odvrátit. Orientace je mnohem složitější a hratelnosti by asi více prospěla přehlednější top-down perspektiva původní Local Ride. Celkově se zdá, že obtížnost mírně vzrostla, což je ale vzhledem k nižšímu počtu úrovni jen ku prospěchu věci. Dohrát už první level dá docela práci, než tedy hráč objeví taktiku setrvávání na okrajích obrazovky a pohybu vždy pokud možno jen v horizontální či vertikální rovině, prakticky jedinou vedoucí k úspěchu.
Podobně jako Local Ride i Local Air Ride disponuje výtečným grafickým ztvárněním. Především obrázky prostředí v pozadí jsou namalovány skutečně precizně, ale ani další objekty ve hře se vyskytující za nimi nezaostávají. Střídmý a designově povedený je i design menu a doprovodných textů a lišt, takže po vizuální stránce lze skutečně jen chválit. Povedla se pak i hudba, již tvoří jedna docela povedená rocková skladba. Komu by ale nepadla do oka (či do ucha), může ji pochopitelně hned v hlavní nabídce vypnout.
Local Air Ride není nijak objevným titulem. Podobných her vznikají (většinou za použití nizozemského programu Game Maker, Local Studio ho ale nepoužívá) v poslední době desítky a po stránce hratelnosti se v ní těžko někdo dočká překvapení. Na druhou stranu, podobné arkády v sobě skrývají zřejmě jakousi čistou esenci zábavnosti, která z nich činí poprvé, podruhé i postotřiapadesáté znovu a znovu návykovou záležitost. Vzhledem k nepřestřelené velikosti (vhodné i pro modemisty) a technickým kvalitám tak lze Local Air Ride i přes nedostatek invence autorů (za omluvu slouží pouze fakt, že původně hra vznikla jen pro kolektiv několika přátel) na jednorázové odreagování doporučit.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 18 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Prodej bytu 2+1 ve Svitavách
Dvořákova, Svitavy - Předměstí
2 600 000 Kč