Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Local Studio - rozhovor

  12:00aktualizováno  10. září 2004 4:44
Začínající tým, který však pracuje na nadějné 3D adventuře Dr. Bohuš a aktivně se podílí na znovuzrození CZ-ONE pod novým názvem a doménou. Tak by se dalo charakterizovat Local Studio, s jehož členy jsme si povídali v dalším rozhovoru.

Dr. Bohuš Představ prosím nejdříve sebe a pak i ostatní členy Local Studia, stručně, třeba jako v nějaké TV soutěži...
Kevinekss: Ahoj, jmenuju se Michal a na internetu se objevuju pod přezdívkou Kevinekss. Spolu s dalším členem Romanem (HardCabb) jsme založili vývojový tým Local Studio.

Kdy k tomu asi došlo a proč jste se rozhodli jako první vytvořit adventuru?
Kevinekss: Kdy k tomu došlo? Asi tak na začátku letních prázdnin, už to nevím přesně. Prostě jsem se nudil, s Romanem už jsme se znali dlouho a věděl jsem, že modeluje v Maxu, tak jsem se ho zeptal, jestli by nechtěl vytvořit adventuru. Nejdřív vytvořil ukázkovou lokaci a já jakožto grafický antitalent jsem z toho byl unesen. Pak nás napadlo, že bychom mohli založit herní tým - a už to jelo:)

Proč jsi se rozhodl využít služeb Mnemonicova enginu Wintermute? V čem je pro adventury výhodný?
Kevinekss: Předtím jsem patlal nějaké hry v Delphi, které ovšem byly jednoduché, takže to za nic nestálo. Už od malička můj neojoblíbenější žánr byly adventury, ale když jsem si představil, že něco takového mám psát v Delphi, tak jsem si to hodně rychle rozmyslel. Ale pak jsem narazil na WME od českého tvůrce Mnemonica (díky mu za to) a velice se mi tento engine zalíbil. Výhoda je v tom, že je na syntaxi céčka a má všechny funkce, které tvůrce aventur potřebuje, i něco navíc. Tak asi proto.

Můžeš prozradit něco více k příběhu, než je napsáno na webových stránkách hry?
Kevinekss: No tak něco přece jenom můžu. Hráč začíná v Praze, jakožto uznávaný doktor dr. Bohuš. V intru se dozví, že Zemi napadla smrtelná nemoc a nikdo s ní nic nedělá, takže jako správný hrdina se rozhodne, že ji prostě zachrání. Samozřejmě, že příběh je více zamotaný, to znamená, že po pravdě je to s tou nemocí trochu jinak. Ale to se hráč dozví až ve hře. Kvůli léku na tuto nemoc se bude muset vydat dokonce na jeden tajuplný ostrov v tropech a projde asi tak 35 lokací.

K tomu směřuje i moje další otázka - jaký bude celkový rozsah hry, kolik postav hráč potká, jak dlouho mu odhadem zabere dokončení?
Kevinekss: Ve hře, jak jsem řekl, by mělo být něco kolem 35 lokací, čili rozsah hry by měl být celkem velký, také se hrací doba prodlouží kvůli tomu, že jsme se rozhodli, že hra nebude viděna z pohledu vlastních očí, ale hráč bude mít na starosti postavu. Rozhodnutí bylo takové, protože nám hra připadal celkem mrtvá, teď když se tam prochází postava, je taková živější. Dále hráč potká něco kolem 30 postav, se kterými bude moci hodit řeč, a valná vetšina z nich bude mít ve hře nějakou důležitou funkci. Hrací dobu opravdu nevím, ale v hře bude velké množství úkolů, takže by měla být dlouhá. Určitě delší než je na poli freewarovek zvykem.

Dr. Bohuš Chystáte v brzké době vydání nějaké hratelné ukázky?
Kevinekss: Abych pravdu řekl, ještě není tak uplně rozhodnuto, ale řekl bych, že něco hratelného vydáme, ale moc tam toho nebude, protože nechceme, aby hráč viděl polovinu hry z dema.

Na chvilku se přesuneme k vrchnímu grafikovi Local Studia, HardCabbovi...

Proč jsi zvolil 3D grafiku namísto pro adventury asi tradičnějších 2D ručně kreslených pozadí?
HardCabb: Já se nezačal učit 3D kvůli naší hře, chtěl jsem 3D Studio Max využít ke tvorbě webových stránek. Kev mě požádal, abych mu zkusil udělat nějaké lokace, ukázalo se, že na to mám asi talent, tak jsme to spolu rozjeli ... 2D bych asi ani nezvládl.

Myslíš, že má Dr. Bohuš nějaký vlastní grafický styl? Jak bys ho případně popsal?
HardCabb: Myslím že nemá. Je to jeden z více pokusů nastínit realitu... první lokace jsou takové vůbec nerealistické, ty další už trochu vypadají jako fotka. Hráč se bude s postupem hry dostávat k lepší a lepší grafice, jak jsem se já v průběhu tvorby hry učil 3DS Max. Aspoň nějaká motivace, když už se někomu nebude líbit příběh :).

Hra byla v první fázi dosti statická, přidali jste do ní nakonec nějaké animace, nebo učinili nějaké kroky k větší živosti prostředí?
HardCabb: To jsme zjistili, tak jsme přidali pohyb postav. Plánujeme ještě taková zpestření - třeba kočka chodící po náměstí, listí padající ze stromu a podobně.

Bude ve hře také nějaké intro a mezisekvence, nebo bude příběh vyprávěn pouze textově?
HardCabb: Intro bude na 100%, ale meziherní animace asi nebudou. Pokud budou nutné, uděláme je, ale mám pocit, že by nepříjemně zvětšily celkovou velikost Dr.Bohuše, která už je teď moc velká...

A zase pěkně zpátky k team leaderovi Kevinekssovi...

Jakou bude mít hra hudbu a zvukové efekty? Budou texty namluveny (alespoň volitelně)?
Kevinekss: To je další problém, který řešíme. Dostali jsme nabídku od jedné hudební skupiny, že by nám hru nadabovali, ale problém by byl ve velikosti. Dnes má ještě většina českých uživatelů internet přes modem a nemyslim, že by se jim chtělo stahovat nějaký obrovský soubor. Hudba bude a zvuky taky, některé jsou dokonce vlastní výroba přes mikrofon :).

Dr. BohušVládne mezi Local Studiem a dalšími týmy, které pracují na adventurách (Metrix Software/Agent Vidlák, Marion Software/Bill De Bill, OFF Studio/5 kouzelných amuletů) nějaká konkurence?
Kevinekss: Samořejmě že vládne. Konkurence je vždy dobrá. Tím nechci říct, že bychom se nějak vážně dohadovali, protože se všemi těmi týmy máme dobré vztahy, ale konkurence je - a myslím, že je to dobře.

Jak hodnotíš projekty jako České hry, CZ-ONE či JOYNET a jejich přínos vývojářským týmům? Jaká bude úloha Local Studia ve znovuzrozeném CZ1?
Kevinekss: Hodnotím je velmi pozitivně. Myslím, že něco takového tady chybělo, protože česká herní scéna je na velmi dobré úrovni a něco takového potřebovala. Úloha Local Studia a Sgames bude všechno, co by měli zakladatelé takového projektu dělat. Ať už je to psaní článků, administrace, zařizování různých akcí, soutěží apod.

Máte už nějaké další plány, co dělat po dokončení Dr. Bohuše? Chceš se ty nebo Hardcabb někdy třeba vývojem her živit?
Kevinekss: Plánujeme další projekty. Další projekt by měly být závody aut, něco ve stylu skvělé hry Racer. Hráč si bude auto vylepšovat atd. Mělo by to být psané v Delphi za podpory DelphiX. K tomu budoucímu povolání, vlastně ještě ani přesně nevíme, jelikož nám ještě není moc let, tak přece jenom je ještě čas. Já osobně bych se něčím takovým chtěl živit a myslím že Roman taky. Uvidíme.

Chceš ještě něco dodat nebo prostě jen tak vzkázat čtenářům Plných her?
Kevinekss: Nejdřív bych chtěl poděkovat všem, co znám, potom hlavně velké díky Mnemonicovi, tvůrci WME, který nám pomáhá, jak může. Kdyby vás zajímalo víc o WME tak www.dead-code.org, a taky tobě, že si s námi uskutečnil rozhovor.
Čtenářům Plných her bych vzkázal, aby četli dál Plné hry a hráli české freeware tituly...

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Botanicula
Novinky ze světa nezávislých her - série Playboy se vrací

Nová hra od týmu Amanita Design, pokračování legendární série Playboy nebo soundtracky z nezávislých her za akční cenu.  celý článek

Kulivočko
Kulivočko - dojmy z dema

Zahráli jsme si demo české adventury Kulivočko.  celý článek

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.