Louka – balónková střelnice v Game Makeru
Moorhuhn je bezesporu hra, která pořádně změnila volně šířitelnou scénu. Dokazuje to její obliba mezi hráči, pokračování, kterých se dočkala, i nespočet přímých i nepřímých klonů, jež z ní čerpaly inspiraci. Než se ale rozepisovat o její historii, bude lepší posloužit jen odkazem - zde je k přečtení obsáhlý článek Alenky Varkočkové, kde se zájemci dozví vše potřebné o slepičím fenoménu. Nyní tedy k recenzovanému titulu. I Louka se do dlouhatánského zástupu kopií slavné předlohy řadí, zcela vědomě a dobrovolně, a ačkoliv nedosahuje zdaleka takové kvality, jako originál od Phenomedia AG, za zmínku a za vyzkoušení rozhodně stojí. Český autor Petr Němec se rozhodl nijak hráči nekomplikovat život rozvíjením obskurních příběhových linií a blbinek okolo. Po spuštění game makerovského exe souboru vybafne jen úplně nejjednodušší hlavní menu a jedno další kliknutí vrhne hráče rovnou do víru boje. I když - boje. Ve skutečnosti je Louka spíše než čímkoliv jiným simulátorem pouťové střelnice, který se od vesnického vzoru liší jen umístěním do příjemného prostředí letní louky s lesíkem v povzdálí a ukotveným balónem či kadibudkou v popředí scény.
Princip Louky je skutečně jednoduchý. Tu máš, novopečený střelče, vzduchovku, támhle hafo poletujících balónků – a ukaž, kolik jich zvládneš za minutu a půl sundat dolů. Devadesát vtečin pomalu, monotónně odtikává na časomíře v horní části obrazovky a přichází čas pro frenetickou klikací rychlostně-přesnostní akci. Stříli se levým tlačítkem myši, přičemž počet nábojů v zásobníku je omezen (i když poměrně vysokým číslem, takže přebíjet není třeba zase až tak často, jako třeba v Moorhuhnu 3) a tu a tam je třeba je doplnit myšítkem pravým. Každý přesný zásah je hodnocen určitým počtem bodů, neúspěšné střely penalizovány nejsou, avšak každé znovunabití zásobníku stojí citelnou částku. Aktivní jsou i některé další objekty obrazovky – sestřelit lze letící ptactvo, odpoutat se dá již zmiňovaný velký balón. Celkově se ale samozřejmě Louka svou interaktivitou a množstvím skrytých bonusů s Moorhuhny nemůže měřit ani v nejmenším.
Hratelnost Louky je tímto zcela určena a přísně omezena. To znamená nejen malou variabilitu, brzy nastupující stereotyp, ale i krizi pro recenzenta, který má už jen málo možností, jak naplnit požadovanou kvótu délky textu. Ani grafické zpracování neposkytne dostatek materiálu. Jeho hodnocení lze totiž spláchnout jedním souvětím: prostředí je hezké, ale celkově je grafiky málo a kvalita spritů je jen lehce nadprůměrná. Ozvučení se skládá pouze z kdovíkde splašeného efektu střelby, takže ani zde nejde příliš vyzdvihovat do nebes. Celkově je Louka spíše mírně podprůměrným Moorhuhn klonem. V hratelnosti nepřináší absolutně nic nového, na internetu se najde řada lépe zpracovaných a námětem prakticky totožných gamesek a vysoká míra stereotypu v hratelnosti způsobuje, že strávit u ní deset minut je skoro až dlouhá doba. Není to zas až tak velký propadák, ale hranici průměru v kontextu ostatní konkurence zkrátka nepřekračuje…
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 29 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...