Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lowgiga - německy důkladný Mastermind

  12:00aktualizováno  7. ledna 10:36
Světlo světa spatřila další variace na logickou hru Mastermind. Tato je z Německa a není to ledajaký rychlík. Základní princip hádání barev byl rozvinut do všech rozměrů a také obtížnost je umocněna na třetí. Nažhavte si mozkové závity.
80

Lowgiga

Platforma: Freeware
Výrobce: Tomas Shafer

Stáhnout

LowgigaNikdo již neví, kdy a kde vlastně princip hry Mastermind vznikl. Jisté však je, že to bylo dávno, a že to nebylo v Německu. Nejprve byl Mastermind stolní hrou pro dva hráče, z nichž jeden hádal barevné kombinace, a druhý je určoval a vyhodnocoval soupeřovo snažení. Ten druhý se také většinu času nudil, a proto přemýšlel, jak to udělat, aby nebyl potřeba. A pak jednoho krásného dne dostal počítač. Události získaly rychlý spád, protože následující úvaha byla jednoduchá. Co vlastně dělá ten co nehádá? Určí barevnou kombinaci a vyhodnocuje, jak se soupeř trefil. Určení náhodné kombinace zvládne počítač levou zadní nožkou procesoru a na vyhodnocení lze vytvořit jednoduchý algoritmus. Přesně to si nedávno řekl jistý Německý občan a také svůj záměr ihned realizoval. A když už to měl, pouvažoval, proč by se měl držet původního množství barev… a políček… a rozměrů. A Lowgiga byl na světě.

Lowgiga nabízí opravdu velké množství variant Mastermindu. Od klasické 8x4 políček se sedmi barvami bez opakování, přes 24x8 políček s jedenácti barvami a možností čtyřnásobného opakování, až po nadlidskou trojrozměrnou variantu 24x4x4 políček o deseti barvách s neomezeným opakováním. V posledním případě Lowgiga může jediná hra znamenat i hodinovou zábavu a ani pak není úspěch zaručen.

I přes velké množství variant hry jsou pravidla vždy stejná. Na začátku počítač zvolí kombinaci z možných barev, případně barvy i opakuje. Tento barevný kód vám zůstane skryt a vaším úkolem je jej odhalit. Jak na to? Do prvního sloupce svých políček poskládáte kolíky dle vlastního výběru a počítač je ohodnotí. Za správnou barvu dostanete stříbrný bod a za správnou barvu na správném místě bod zlatý. Nevíte sice, který kolík byl jak ohodnocen, ale máte další pokus a postupným kombinováním a vyhodnocováním hodnocení nakonec dospějete ke správnému výsledku. Nebo taky ne.

Lowgiga Ovládání je intuitivní a stačí k němu myš. Tou provádíte všechny volby, vybíráte barvy, i je umísťujete. Ztvárnění hry je líbivé a přehledné, v rámci možností dvourozměrného monitoru i při trojrozměrné variantě hry. Zvuků hra příliš neobsahuje a muzika chybí úplně. To je spíše klad, protože v těžších variantách hry se budete muset pekelně soustředit a muzika, zvlášť pokud by nebyla povedená, by jen rozptylovala. Jediný výrazný nedostatek je, že hra umí jen německy. Jakmile však pochopíte základní principy, přestane být neznalost jazyka překážkou.

Lowgiga je bezesporu jeden z nejlepších klonů Mastermindu. Pokud si chcete trochu protáhnout mozkové závity a vyzkoušet, kolikrát kolik myslíte logicky, rozhodně ho vyzkoušejte.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

80 %

Hodnocení čtenářů

41 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 10 čtenářů

Nejčtenější

RoonSehv: NeTerra je po všech stránkách dokonalé dobrodružství

RoonSehv: NeTerra

Jedna z nejslavnějších adventur zdarma? Ne tak docela. RoonSehv je jen kopie Mystu. Ale zato v každém ohledu...

V morovém Plague by se mlha a napětí dalo krájet

Plague

Doktor s morovou maskou nespí ani v noci a zrovna vy máte smůlu, že se mu připletete do cesty. Pomůže vám hustá mlha...



Další z rubriky

Intimate, Infinite je bez kontextu nepochopitelný zážitek

Intimate, Infinite

Divná spleť hádanek a nenavazujících událostí a scén. Bez znalosti krátké novely Jorge Luis Borgese se v této hře...

RoonSehv: NeTerra je po všech stránkách dokonalé dobrodružství

RoonSehv: NeTerra

Jedna z nejslavnějších adventur zdarma? Ne tak docela. RoonSehv je jen kopie Mystu. Ale zato v každém ohledu...

Taktická City of the Shroud má nejpodivnější soubojový systém

City of the Shroud

Taktické strategie nemusejí být nutně klony X-Comu. Prapodivný příběh téhle hry předčí snad jenom sám soubojový systém,...

Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?
Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?

Když jsem u nás v kanceláři řekla, že chystám článek o příhodách z dětství, spustila se lavina vzpomínání. Redakce se smíchem rázem otřásala v základech. Jedna si ostříhala řasy, druhá si touhu po papouškovi splnila v bažantnici, třetí nutila mladší sestru jíst mrtvé mouchy… a to není zdaleka všechno!



Najdete na iDNES.cz