Lyle in Cube Sector - ztracen mezi krabicemi
Lyle si žije spokojeným životem v malém domě na předměstí až do chvíle, kdy mu tajemný zakuklenec ukradne spící koťátko. Nelení však ani chvíli a vydává se na nebezpečnou cestu do míst, o kterých ještě nedávno neměl ani potuchy. Lyle in Cube Sector je výborná arkáda, která sice na obrázcích nevypadá nijak vábně, ovšem opak je pravdou. Grafika, ale také další herní složky jako animace či zvuky pochází ze zlaté éry osmibitů a nutno jedním dechem podotknout, že jí nedělají žádnou ostudu. Kostičkovaná grafika je vtipná, detailní, cestou narážíme na originální monstra, jejichž vizáž by se v pokročilejší grafice jen s obtížemi realizovala. Nízké rozlišení však dává fantazii volný průchod a nezaměnitelný styl.
Kousek za městem se Lyle dostane do podivného světa, který je plný různobarevných krabic. Zpočátku na ně zvládne jen nemotorně vyskočit, ale jak proniká dál, získává také nové schopnosti, dokáže krabice použít jako zbraň a házet je na nepřátele, vrstvit je na sebe a pronikat do nepřístupných oblastí či je využívat jako raketový pohon k odrážení. Možná vás překvapí, kolik zábavy si lze s krabicemi užít, já si ovšem vzpomněl na nepřekonatelný Deus Ex, kde jsem s nimi pobíhal v zapadlých uličkách, vrstvil je na sebe, stejně jako zde.
Hra je sestavena z volně složených scénarií, z nichž některá jsou volně průchozí, jiná beznadějně zablokovaná, vstup do dalších brání potvůrky a některé vchody vyžadují důvtip, jinak je vůbec neobjevíte. Procházení je tak někdy oříšek, naštěstí máte vždy po ruce nápovědu v podobě mapy. Specifickým znakem každé scény, je, že kostky mezi nimi nelze přenášet a zároveň se vynuluje pokaždé, co do něj vkročíte. Pokud jste v něm tedy pozabíjeli všechny příšery, po návratu budou zase živé. Nejprve mě to štvalo, obzvlášť, když po sejvu vám sice zůstanou nabyté vlastnosti, ovšem začínáte pěkně od začátku. Později je to však docela kouzelná vlastnost, když se vracíte z nějaké hluboké propasti a vše vidíte z trochu jiné perspektivy. Příšerky ve hře jsou nejen vtipné, ale také značně chytré, rozhodně nejde o tupé překážky, které ve většině plošinovek brázdí obrazovku zprava doleva. Skákající modrá kulička střídá dlouhé a krátké skoky, dokáže vás pronásledovat do pater a je velmi dotěrná, housenky ve vaší blízkosti uskuteční výpad hodný šermíře, a pokud už po vás někdo střílí, tak to není žádný slepec, ale hotový Vilém Tell.
O charakteristické grafice již byla zmínka, také zvuky jsou věrně použity z éry osmibitů, hudba je ve formátu MIDI a mění se hezky podle prostředí. Bohužel použité songy nejsou příliš kompaktní, některé sem sice sedí, ovšem Modern Talking vás dokáží zaskočit. Při tvorbě byl použit program Multimedia Fusion a nenarazil jsem na žádné problémy při změně rozlišení, i přes nízké rozlišení textur vypadá při roztažení na celou obrazovku velmi dobře. Lyle in Cube Sector je výborná arkáda, které kazí tvář jen několik drobných pih. Je to jedna z her, u kterých si člověk po dohrání povzdechne, že již končí.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 14 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Prodej bytu 3+kk s balkonem v domě se zahrádkou, 59 m2 - Litoměřice - Předměstí
Tolstého, Litoměřice - Předměstí
3 780 000 Kč