Vše odstartuje výběrem herní postavy. Těch je kupodivu k dispozici hned několik a nerozlišují se jen co do vizuální stránky, nýbrž si lze pod každým z nich všimnout lehké charakteristiky, která spočívá v rozlišných schopnostech, možnostech, výhodách, nevýhodách, stejně jako zbraních. Poté, co zvolíte svého favorita vyrážíte do akce. Ta začíná na dosti depresivním hřbitově, který bude pokračovat v pěti dalších lokacích, v jejichž seznamu nechybí interiéry domů, ulice a další. Po této stránce se zkrátka autor vyznamenal, vše vykreslil do nejmenších detailů, díky čemuž je radost se na level jen tak dívat. Navíc je obdivuhodná jeho schopnost vždy vás nějakým způsobem překvapit a to bohužel ne vždy pozitivním způsobem. Pokud si totiž myslíte, že byť jen centimetr herní plochy je bezpečným místem k odpočinku, jste na omylu. Všude na vás čekají slizcí zelení zombíci a pokud tyto všechny náhodou povraždíte, budete se muset vypořádat s dotěrnými netopýry, které je těžké zasáhnout díky jejich mrštným pohybům a malé velikosti. Pak jsou tady také duchové vylézající z hrobek či třeba krvelačné ruky natahující se pro vás zcela nečekaně zpod zemského povrchu.
Naštěstí jste na takové bláznovství připraveni a to hned několika způsoby. Prvním je vaše defaultní zbraň, která je zpravidla nějakou sekerkou s průměrnou účinností, leč dobou, po níž ji můžete používat. Daleko účinnější ale jsou zbraňové kousky, které naleznete na území herního levelu a patří mezi ně zejména střelné zbraně, chybět ale nebude třeba i dosti brutální motorová pila. Takovým malým bonbónkem na závěr může být hra dvou hráčů na jednom PC, která se odehrává ve stejných lokacích, jako je tomu u singleplayer kampaně. Madhouse je zkrátka povedeným Gamemaker projektem, který by neměl uniknout ani vaší pozornosti.