MarbleJongg - dva tvary, dva vzory
Mahjongy jsou jedny z mála logický her, které miluju. Před půl rokem jsem trpěla středně silnou závislostí, která mě nutila každý den odehrát aspoň deset partií Mahjongu ve snaze zlepšit si osobák zapsaný v tabulce. Nestačilo, že se mi povedlo vytlačit z vedoucích pozic všechny ostatní osoby, něco mě pořád štvalo dál a přikazovalo mi: "Musíš to zvládnout pod tři minuty, pod dvě minuty a ještě dřív". Teprve když jsem pár týdnů nebyla schopna žádný lepší čas vytvořit, přestalo mě to bavit a mohla jsem s klidným svědomím Mahjong smazat.
Proto jsem byla zvědavá, co nového vypadlo z dílen pana Moraffa, od kteréhožto zdroje mimochodem pocházel i Mahjong, u nějž jsem trávila tolik času. Novým kouskem je freewarová verze MarbleJonggu - ta plná je o hodně rozmanitější, ale v podstatě jde jen o výměnu kuliček za čajové konývky nebo za válečky, což osobně nepovažuji za nijak šťastně zvolené tvary.
Abychom se nezpronevěřili zásadě, která zní nějak tak jako "Nikdy nemůžeš počítat s tím, že všichni čtenáři vědí, o co jde", musíme začít aspoň stručným nástinem pravidel. Nebudeme se zdržovat popisem pravidel obecných a rovnou se soustředíme na ta, která fungují v MarbleJonggu. Na začátku hry jsou kuličky naskládány do několika vrstev na sebe tak, aby se daly odebírat jen ty vrchní. Platí přitom ta zákonitost, že každá hořejší vrstva je o něco menší než ta pod ní, takže výsledný tvar spěje k jehlanu (nebo něčemu takovému, geometrie není moje silná stránka). Pravidla pro odebírání kuliček jsou vcelku jednoduchá - odebírat můžete po páru vždy jen ty kuličky, která mají stejný vzor a které jsou aspoň z jedné strany volné (= nemají vedle sebe souseda, ale mají tam prázdno).
MarbleJongg nepřichází s ničím převratným. Vybrat si můžete ze dvou tvarů (kuličky a kroužky) a dvou typů textur (čínské znaky a dřevěné mozaiky). Dlužno říct, že kroužky jsou docela tlusté, takže není o moc těžší vyhledávat na nich dvojice stejných vzorů než na kuličkách. Podkladových obrázků je přesně 14 a vybere si každý - když ne jednolitý povrch kamenů, tak určitě romantické výhledy na jezero nebo na divokou krásu kaňonů. I s ostatními nastaveními je na tom MarbleJongg (věren tradici svých četných mahjongských předchůdců) dobře - nastavit lze počet vrstev v pyramidě, tři stupně obtížnosti a ještě navrch animaci kuliček i kroužků, které se po zaškrtnutí příslušné volby budou otáčet kolem dokola jednou ze dvou (také volitelných) rychlostí. Osobně jsem tuhle vymoženost nevyužila, protože mi z těch desítek krouživých pohybů najednou šla hlava kolem a hra poněkud vázla.
Závěrem se vás ještě pokusím nalákat na to, že k rozebírání pyramidy vám bude hrát jen trochu vlezlá čínská hudba a že pokaždé, když kliknete na špatné místo, na vás kuličky moc pěkně promluví :-).
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Prodej rodinného domu 132 m2, pozemek 655 m2
Těšetice, okres Znojmo
7 495 000 Kč