Pokud nevíte, jak vlastně projekt jako Lemmings funguje, bylo by na čase něco málo si o něm povědět. Projekt staví na armádě pochodujících postaviček, které se samy nedokážou dostat do cíle a tak k tomu vyžadují vaši pomoc. Cíl je v tomto případě zpodobněn jako obrovská červená vrata a zpravidla je od vás odděluje hned několik překážek. Ty musíte překonat za pomocí vámi udělených nástrojů dostupných ze spodní lišty. Je jich poměrně velké množství, není tedy rozhodně od věci projít si tutoriál, který vás s nimi jednu po druhé seznámí.
Rozepisovat se zde o nich tedy nemá velký smysl a tak snad jen v rychlosti – chybět nebude možnost zmenšit Mária co se velikosti týče zhruba o polovinu, naučit ho lézt po laně, plachtit ve vzduchu, skákat jako vodní tvor a mnoho dalšího. Důležité je si uvědomit, že každou z těchto vlastností je vám propůjčeno jen v omezeném a dopředu známém množství a podle toho s ním musíte hospodařit. Každý level se tedy skládá z rychlé analýzy, kde si podle stavu na obrazovce vymyslíte strategii a následně se ji pokusíte zrealizovat. Ihned po startu totiž začínají z horní trubky padat dolů a pokud jim brzy nepropůjčíte speciální vlastnosti mohou propadnout dolů neb ose dostat do stavu, z něhož je již vyloučeno dorazit až ke konečným dveřím. A to je vlastně konec i pro vás, neboť podmínkou dokončení každé mise je záchrana kompletní armády postaviček.
Vlastnosti tedy pochodujícím jedincům propůjčujete jednotlivě a to kliknutím na vyžádanou postavu. Někdy je velmi důležité i načasování a tak pokud naučíte Maria létat, ale ještě se nenachází na té úrovní blízko dveřím, bude uvězněn na místě, kde ho vůbec nepotřebujete a již s tím nemůžete nic dělat. Jedinou možností je tedy restart celého levelu.
Postup mezi levely je zrealizován mapou světa, přičemž nový level je otevřený vždy jen jediný a zpřístupněný poté, co dohrajete ten předešlý. Grafická stránka je nadprůměrná a přepracování Lemmings je podařené a od toho se odvíjí i příjemná hratelnost. Pro mě ale obrovským nedostatkem rozhodně byl zcela ztracený čas při čekání, než všechny postavičky dojdou do konce. Ano, jsou mise, kde máte až do konce pořád co dělat. Alespoň zpočátku ale rozhodně převažují ty, kde nebudete mít po pár sekundách hraní co dělat a budete jen sledovat, jak desítky postav pochodují ke dveřím. Škoda, nebýt této drobnosti, bylo by výsledné hodnocení ještě o fous větší.