Marionette – sochařské dobrodružství
marionette_02
Kvalitních point-and-click adventur je dnes jako šafránu. Přitom tomu není tak dlouho, co na freeware scéně platilo "co hra, to adventura". Tomuto primárně příběhovému žánru na komerční scéně odzvonilo s rozvíjením grafiky a tedy i možností vyprávět i v akční hře sofistikovaný příběh, nicméně vzhledem k náročnosti není ani freeware adventur větší množství. Situaci se snaží napravit tým Auriond, který přichází s mysteriózním dobrodružstvím Marionette. Přijdete na kloub tajemství únosu talentovaného sochaře?
Žil, byl, mladý alternativní sochař Martin. Jednoho dne mu přišla obálka s podivnou fotkou uvnitř a o chvíli později se sám probudil na ještě podivnějším místě. Nevypočítavá tajemná Alice ho uvěznila na svém statku a je pouze na vás jako Martinovi pozadí celé situace odhalit. Marionette je tedy taková Saw, kdyby v ní nebyl Jigsaw, vraždící nástroje a utrhané končetiny...
Těžko popisovat hratelnost hry. Adventury jsou natolik rozšířeným žánrem, že od našich čtenářů jaksi nepředpokládám neinformovanost o jejich principech. Marionette vynechává jakoukoliv snahu o inovaci a servíruje "pouze" klasickou hratelnost založenou na kombinování předmětů, dialozích a vůbec řešení sofistikovaných rébusů.
Audiovizuální stránka hry je jednou z hlavních devíz Marionette. Ačkoliv hudbu se jim ve hře nepovedlo realizovat úplně dobře, zamrzí zvláštní přechody stylů mezi jednotlivými lokacemi, ručně kreslené prostředí se povedlo na jedničku. Stejně tak potěší i dobře zpracované cutscény objevivší se například při vstupu do nových lokací. Především díky nim má Marionette zvláštní a unikátní atmosféru.
Vývojáři z týmu Auriond se v Marionette snažili vrátit doby starých a kvalitních adventur ale s novějším kabátkem. Nemá tedy smysl hanit absenci novátorských prvků. Z minimálních negativ hry zamrzí snad jenom místy ne zcela pochopitelné questy a s nimi související absence plnohodnotného návodu na anglickém internetu. Berte to však jako soud od člověka, který odjakživa tíhl k poněkud akčnějším herním zážitkům, než je adventurování. Milovníci kombinování a objevování se tedy ani nemají nad čím zamýšlet.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 49 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...