Marvoj - variabilní bludišťovka
Marvoj je jedním z mnoha soutěžních příspěvků, jež byly hodnoceny v rámci prvního ročníku BonusWeb Game Competition, který byl kompletně vyroben za pomoci nizozemského zjednodušujícího nástroje Game Maker. Je to na něm vidět nejen z hlediska typického systému nahrávání a tvaru některých menu ve hře, ale i co se týče grafiky, neboť ve hře byly použity leckteré předdefinované sprity a 2D obrázky ze stránek s volně šířitelnými úseky grafiky, které už nalezly využití v řadě her předchozích.
Nicméně nejprve k samotnému hernímu systému. Marvoj od mladého autora Martina Koumara není ničím jiným, než pravověrnou bludišťovkou. Na celé dění se hráči dívají z ptačí perspektivy. K vidění jsou jednotlivé levely rozkládající se na prostoru jedné obrazovky monitoru. Jimi prochází postavička hlavního hrdiny, který ovšem není zdaleka typickým kladným charakterem pro hlavní roli počítačového eposu o záchraně světa. Jedná se totiž o uprchlého zločince, jemuž hráči pomáhají na útěku a cestě za svobodou. Cílem je vždy projít až na konec levelu a přitom se vyhnout kontaktu se všemi policisty a zmutovanými zrůdami (jejich původ není nijak vysvětlen). Přitom je ještě třeba sbírat cigarety, protože hlavní postava je na přísunu nikotinu závislá, a tak nezbývá, než čas od času ukojit její vášeň.
Princip je to velmi prostý – a po pravdě řečeno, hlavní premisa budí trochu rozpaky. To hlavní postava nemá žádné kladné vlastnosti? Je to opravdu jen závislák na cigaretách, který utíká před spravedlností? Ani audiovizuální zpracování není zdaleka úchvatné – příjemný fakt, že se s jednotlivými levely mění prostředí, je nahrazen jeho celkovou nízkou kvalitou. Na druhou stranu, ozvučení je docela kvalitní.
Vyjádření porotců:
Tomáš Krajča (40%): Technické provedení je jen podprůměrné a hra samotná není nijak zvlášť originální ani hratelná. Navíc celkový smysl je dosti kontroverzní…
Dan Viktorin (75%): 40/50 za hratelnost, 20/30 za grafiku, 15/20 za ozvučení -> celkově 75/100 možných.
Michal Polesný (45%): Jednoduchá plošinovka z dílny (zřejmě) bratrů Koumarových sice působí dojmem nepovedeného nedodělku, kupodivu ale do jistě míry vcelku pobaví.
Alena Varkočková (44%)
-primitivní koncept
-jednoduché zpracování
David Sillmen (75%): tato variace na Pacmana není špatná, ba právě naopak – může se pyšnit slušnou promyšleností. Není to sice kdovíco, ale dokáže pobavit.
Petr Poláček (80%):
Plus - zábavné, zvuky, slušný design úrovní, intro, možnost uložení pozice
Minus – slabší grafika, hudba
Zdeněk Polách (65%): Logická hra ve stylu PacMana, bohužel autorům se nepodařilo úplně dobře aplikovat matematiku a hra je hodně o náhodě, protože v některých chvílích nejde přes překážky projít žádným způsobem. Člověk navíc nepochopí, co všechno má sbírat (kuličky jo, ale hořící cigaretu jednou vezmete a druhá vás zabije – navíc cigarety ve hrách mi nepřijdou jako dvakrát chytrý předmět). A ten pravopis v popisovém souboru…
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 9 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.