To se ale naštěstí na naší výpravě za záchranou blondýnky poměrně hodí. Vysoký černý klobouk, taktéž černé sako a bílý pásek přes obličej by mohl u těchto podzemních potvůrek budit respekt. To by ale nestačilo, proto jste taktéž vybaveni pálkou, která v případě ohrožení přimáčkne protivníka k zemi vytvářejíc potoky krve. Ta je také vaší jedinou zbraní a potřebovat ji budete poměrně často. I když jsou zdejší protivníci vzrůstově malí, dokáží být zákeřní a jakýkoliv kontakt mezi vámi a jimi znamená ztrátu jednoho životu a restart aktuálně hraného levelu. Kromě živých protivníků se hráči také postaví několik záludnějších a neživých, které se pravidelně pohybují nahoru nebo dolů. Jejich překonání zpravidla znamená dobré načasování. Jmenovitě se jedná o padající blok s nebezpečnými bodáky, propadávající se plošinky v zemi, které je raději nutno přeskočit či třeba obří vrtáky, které se nahoru a dolů posunují jen o opravdový kousek.
Pokud si všimnete indikátoru vlevo nahoře, jistě se budete stejně jako já zprvu domnívat, že jde o jednoduchý ukazatel zdraví. Jak se při prvním zranění přesvědčíte, zdraví zde vůbec neexistuje a zranění znamená okamžitou smrt a úbytek jedné z čárek, životů. Nemusíte se bát, že by jich autoři do hry přidali zbytečně mnoho a vy se pak při hraní nudili. Oni přidanými životy řešili problém s obrovskou obtížností, která je asi největší rušivý element při hraní. Jednu místnost totiž budete při prvním procházení dělat na několikrát, než zjistíte, jak pomalu a přesně se pohybovat. No a zemřít na jednom místě klidně i pětkrát po sobě, není také žádný problém.
Akční arkáda Masquerade je tedy dalším zbytečně zmařeným projektem, který většina hráčů hodně rychle odloží právě díky obtížnosti. Pokud tedy nemáte naprosto klidnou povahu a silné nervy, raději byste se měli této hry vyvarovat, byť je to vzhledem k ostatním kvalitám škoda.