Maximum Racer 2 - závody v bludišti
Maximum Racer
Platforma: Freeware
Výrobce: gameon
- barevné pojetí
- obtížnost (?)
- ovládání
- málo tratí
Maximur Racer 1
Japonsko lze bez uzardění považovat za kolébku počítačových her. Ale plejáda skvělých her by zde nevznikla bez potřebné porce originality. Maximum Racer 2 je ovšem příkladem, jak to s inovativností může dopadnout u titulu, který má tak jednoduchý herní mechanismus, že na něm na první pohled nejde nic pokazit. Jde! Vzhůru na rozbíjení atomu...
Maximum Racer 2 je leteckým simulátorem, v němž ovládáte futuristický koráb s raketovým pohonem. V daném čase se přitom musíte dostat na konec kola a poté se vydat na stejnou trať ještě jednou. Žádní nepřátelé a uhýbání před jejich střelami, žádné odbočky při sbírání bonusů. Háček tu ale pochopitelně je - po celou dobu jste uzavření v jakémsi koridoru. Hráč si pak připadá jako krysa neustále běhající v bludišti. I když tentokrát to není o bloudění, ale o tom, že chodby jsou křivolaké a vy jste krysou pěkně obézní. Tedy po stránce pocitové, protože koráb je malý, ale způsob ovládání, kdy neustále zapínáte a vypínáte raketový pohon, vám při pohybu působí obdobné potíže.
Úvodní pasáže mají pevné chodby a poté se dostáváte do volného prostoru, kdy je ohraničení tvořeno průhlednými zábranami, aby vás ještě více zmátly. Přestože je v názvu titulu číslovka 2, není radno polemizovat, v čem se pokračování liší. Jdou zde totiž pouhé čtyři dráhy v různých prostředích. Každou se tedy jede na dvě kola, takže tvoří uzavřenou smyčku. Určitě by bylo vhodnější, aby při tomto konceptu šlo o zdánlivě nekonečný koridor, který je kousek po kousku dobýván skrze kontrolní body.
Maximum Racer 2 se sice dá ovládat na klávesnici, ale joystick nebo gamepad je prakticky povinností. Podobný koncept závodů přitom není nějakou slepou cestou a v minulosti byly zpracovány i kvalitně. Bohužel tentokrát se za ruku drží dvě sudičky se smrtí: špatně navržené dráhy a jejich nízký počet. Možná si kladete otázku, proč tedy vůbec hra vznikla? Odpovědí jsou možná vzorové časové limity, které jsou opravdu šibeniční. A bez jejich prodloužení před samotným závodem jsou pro většinu rekreačních hráčů nesplnitelné. Spolu s krkolomnými tratěmi tak může jít o motivaci pokořit nepokořitelné. Obtížnost by však měla růst lineárně a hlavně by měla mít prostor se rozvíjet. V případě čtyř drah by tedy měl hráč bez zádrhelů projít alespoň několik úvodních pasáží, což se v tomto případě bohužel neděje.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 12 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...