Maze IV je bludišťovka. Ano, nezní to nijak úžasně, přesto je zde hned několik stěžejních důvodů, proč byste si ji rozhodně měli na svůj disk rozbalit a vyzkoušet. Začneme tím, co je patrné na první pohled. Grafika se prostě povedla. Autoři se pustili do vod 3D, kde se očividně cítí jako doma. Hnidopichové by mohli namítat, že detailnost prostředí mohla být lepší – na freeware poměry je ale rozmanitost a grafická atraktivita hry možná až nadstandardní. Prostředí se skládá z mnoha měnících se prvků, některé místnost nepostrádají trochu té požadované tajemnosti, čehož bylo docíleno odepřeným přístupem světla. Cesta, kterou se máte vydat, není na první pohled jasná a plusové body tedy tvůrci sbírají i za samotný návrh levelů.
I když to tak nevypadá, těch se do projektu vměstnalo úctyhodných 20. Možná škoda, že není trochu výrazněji naznačen váš přechod mezi nimi, protože takto si toho mnohdy ani nevšimnete. Dobré je vědět, že pro správný přesun do další mise hledáte tak trochu průhledný šedý objekt, vedle kterého ale budete narážet také na další předměty. Ty nemají na dokončení levelu žádný výrazní vliv, zato vám ale pomáhají zvyšovat skóre. Jedná se o různé barevné geometrické tvary nacházející se v zapadlých místnostech tohoto bludiště.
Příjemnou vlastností Maze IV je také fakt, že prostředí se neustále mění a to nejen graficky. Přibývají také nové herní prvky, díky čemuž i natolik nezáživný koncept jako procházení bludištěm nabírá zajímavé obrátky. Řeč je kupříkladu o arkádových pasážích, kde se musíte trefit na plošinky a zabránit tak utopení se. Dále se bude jednat o výtah a nebo nepřátelské předměty, vystřelující na vás šípy a tím vám snižující zdraví. To můžete naštěstí v dostatečném množství dočerpat všudypřítomnými červenými kříži.
Celkově mě Maze IV velmi příjemně překvapila. Nenabízí jen grafické pozlátko, dva různé typy pohledů ale také ucházející hratelnost a celou řadu dobrých nápadů, které byly převedeny do virtuální podoby téměř bez chybičky. Jen prostě nemůžete počítat s tím, že hratelnost bude natolik chytlavá a divoká, jako v případě 3D akční hry, oproti níž v této části pochopitelně ztrácí.