Mediécross – středověký kloubolam
Mediécross
Platforma: Freeware
Výrobce: Astrofra
- Grafika
- Krátké
- Hratelnost
- Nevybočující hratelnost
med_03
Herní puristé, plemeno mnohdy štkající na tu či onu "primitivní" konzolovou hru, se mnohdy snaží komunitu přesvědčovat, že hry nestárnou. Hratelnost, slýcháváme, zůstává stále stejně dobrá jako v dobách osmibitů, na rozdíl od černobílého filmového materiálu či témat i stylu psaných knih. V hopsací arkádě Mediécross si ale ukážeme, že na kvalitní remake nestačí udělat novou fasádu a ponechat starou, časem zahnívající konstrukci.
Stejně jako v předloze Metrocross i zde panáček sám běhá přes překážkovou dráhu a hráč ovládá jeho přeskakování přes překážky a sbírání časových bonusů. V zásadě se jedná o totéž, jako náplň bombastické arkády rComplex. Narozdíl od ní Mediécross schází pořádná atmosféra, uprchlický drajv i noirový vypravěč.
Horší hratelnost částečně vynahrazuje právě velmi podbízivou grafikou. Každé kolo je barevně odlišené denní dobou – jedou je zalito do šedivého poledne, jindy se utápí v oranžovém západu slunce. Také 3D modely více než ujdou, stejně jako animace. Daní za tohle všechno jsou samozřejmě na freeware poměry krvavější nároky na počítač, takže chodíte-li na Plné hry, protože disponujete zánovní mašinou, Mediécross raději přeskočte.
Dle mého skromného názoru totiž Mediécross selhává v tom nejdůležitějším, totiž herní náplni. Skákání přes překážky je pěkná věc, ale právě rComplex ukázal, že okořenit ji příběhem a atmosférou může teprve dodat potřebnou atrakci pro hráče. Ačkoliv jde o remake (byť Metrocross nebyl zasazen do středověku) a má grafiku z roku 2010, nepochytil Mediécross ani kousek z vývoje, který se udál za ono čtvrtstoletí, které uběhlo od Metrocrossu. A bohužel je to na míře zábavy poznat.
Měli jsme na Plných hrách pěknou řádku remaků, které potěšily pamětníky, byť se často obstarožně ovládaly šipkami. Na komerční scéně mají remaky zase tendenci hardcorové hráče naštvat (StarCraft II). Ale právě Mediécross i přes svou novu grafikou nabízí to nejhorší z možných variací předělávek. Pokud jako vývojář zaspíte vývoj a pokusíte se ho nahradit pouhými polygony, zbude vám nemastná neslanná dvacet let stará záležitost.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 12 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!