Zamysleli jste se někdy nad tím, proč vzniká tolik vesmírných stříleček? Částečně je to proto, že téma mimozemšťanů dává autorovi volnou ruku působnosti. Nikdo živého emzáka neviděl, takže autor mu může dát podobu rohaté slepice nebo kulatého čtverce a bude to fuk. Navíc vesmír láká svou nedostupností a tajemností. Stejně na tom jsou ovšem i mořské hlubiny. Napadlo vás někdy, co se skrývá v temných hlubinách oceánu? Jasně, že v dokumentárních filmech vše vypadá hezky, ale viděli jste někdy rozčílenou ježovku nebo zákeřnou mušli? Právě tím se nechal inspirovat autor dnešní hry. Zúčastnila se soutěže v předělávkách klasiky Space Invaders, a když už předělávka, tak pořádná! Vesmír nahradil oceán a vesmírný koráb sličná mořská panna.
Vzhledem k tomu, že jsem se u Space Invaders setkal v remaku **** i se slepicemi ve vesmíru, ze kterých bylo nutno dělat opečená stehýnka, toto téma vlastně ani tak bláznivé není. Po spuštění jsme se zaradoval, neboť grafika mi zmíněné **** připomínala, ale postupně jsem dospěl k závěru, že jde o hru mnohem nižší kvality, v dalším stupni jsem se zastyděl a nakonec jméno hry vyhvězdičkoval, neboť by byl hřích Mermaid Panic k ní jakkoliv přirovnávat. Jak jsem se již zmínil, vaší postavou je mořská panna podobná Disneyho Ariele. Ta se pohybuje po spodním okraji obrazovky vpravo a vlevo. Toto omezení v pohybu značně snižuje hratelnost. Navíc při pohybu do stran se mořská panna ani nenaklání, takže jste nuceni jí neustále civět na záda. Ve hře se setkáte pouze s několika málo nepřáteli v podobě mořských tvorů jako ježovka, mušle, hvězdice. Výběr je velmi omezený a ani po odehrání značného počtu kol jsem se nedočkal žádného bosse či změny nepřátel. Měnily se pouze formace a počty. Za každé kolo jsem se sice téměř vždy dočkal časového bonusu, ale odměny, či výhody z toho nebyly žádné. Z nepřátel nevypadávají žádné bonusy, v moři nepoletují ani tokeny.
Jednou z mála předností hry je grafická stránka. Nepřátelé jsou roztomilého pixarovského stylu a při plavání hezky mění tvar. A vykulená ježovka je opravdu kouzelná. Také hudba je příjemná na poslech. Bohužel zde výčet pozitiv končí. Hraní vás po chvíli omrzí. Navíc je ve hře několik bugů, kdy se třeba přestanou objevovat nepřátelé, ale kolo se neukončí. Sice zde najdeme tabulku nejlepších skóre, ale ta problikne s takovou rychlostí, že by se zjištěním hodnot měl problém i Clark Kent. Je vidět, že autor na hře pracoval rychle a věřím, že při zajímavé prezentaci může porotu okouzlit. Ale to by hru nesměla důkladně hrát. Je to škoda,Mermoaid Panic se tak pohybuje jen okolo průměru, i když potenciál měl o hodně vyšší.
- neděle 16. ledna 2005