|
Příběh Meteoru je i přes svůj název čistě pozemskou záležitostí. V prvním díle jste museli ochránit stejnojmennou družici umístěnou na oběžné dráze, na jejíž ovládnutí dostala choutky nebezpečná teroristická skupina. Jaký bude příběh ve dvojce přesně nevíme, ale jistě nebude příliš odlišný. V úvodních misích máte za úkol získat data z nepřátelského počítače, jež vám pomohou odhalit tajného agenta ve vaší skupině, následně si to s ním půjdete osobně vyřídit. Herní princip je totožný s jedničkou, opět ovládáte agenta-supervojáka, na němž leží veškerá tíha zodpovědnosti. Misí zde bude opět obrovské množství, každá z nich přitom s odlišnými úkoly, všechny pospojovány brífinky, které v betaverzi měly formu e-mailů od nadřízených.
To, co vás při hraní obou dílů překvapí, je mravenčí detailnost celé hry. Autoři na ploše nešetří objekty, operujete nejen venku, ale i uvnitř místností či hangárů. Všude se povalují titěrné předměty a většina z nich jde zničit. Bohužel tato volnost si občas vyžádá svou daň. Když jsem kupříkladu naběhl na smluvenou schůzku se svým zaměstnavatelem zadními dveřmi, byl jsem ochuzen o naskriptované přivítání sekretářkou, které se paradoxně spustilo až při mé druhé návštěvě. Podobných mušek jistě bude ve hře víc, ale Meteor je hlavně o svobodě a tohle je nutná daň. Když už jsem nakousl tu svobodu… I druhé pokračování je plné zbraní, opět vás čeká i slušná zásoba munice a granátů, takže občas si můžete ulevit a vystřílet ohradu plnou nevinných oveček :-).
Asi nejvýznamnější změnou jsou ovladatelná vozidla a vůbec všechna pohybovadla. K boji, přesunu nebo jen lumpárnám můžete používat humvee, tanky, stíhačky, bojové vrtulníky, policejní i civilní auta, vysokozdvižné vozíky atd. S tímto dárečkem se v Meteoru můžete dokonale vyblbnout a strážci hangáru se přece s obrněného jeepu střílí mnohem pohodlněji, že? :-) Meteor 2 by měl konečně přinést i možnost multiplayeru s několika módy, ovšem není jasné, zda hra po síti bude implementována přímo do verze 1.0.
Grafika doznala změn hlavně v detailnosti, barevné hloubce a také textury mi přišly lépe sladěné. Velmi dobře bylo vytvořeno střídání ročních období a počasí, přesto vizuální stránka nic revolučního nepřinese a vzhledem k tak dlouhému odstupu od prvního dílu jsem očekával víc. V betaverzi ještě chyběl hudební doprovod, ale ve finální verzi by hudba měla být opět řešena pomocí originálního jukeboxu. Již před časem autor uvolnil sadu editovacích nástrojů, takže již v době oficiálního vydání by měly být na světě první mody, vylepšováky a totální konverze. Nejde přitom o experiment a tento krok se u prvního dílu setkal s velkým ohlasem a na jeho enginu vzniklo hned několik zcela odlišných titulů.
Betaverze druhého pokračování mě sice trochu zklamala po grafické stránce, ale přesto jsem se do hry zakousl úplně stejně jako u prvního dílu. Pokud se vám třeba líbila česká řežba Kulič, přidejte si k ní propracovaný příběh a hromadou poutavých misí a máte z toho Meteor 2. A to už je lákadlo pro mnoho hráčů, ne?