Metroid – rozporuplná předělávka
Úvodem bych se však přeci jen ještě chvíli věnoval těm z vás, co s kýženým titulem nikdy nepřišli do styku. Poslední Metroid, agresivní forma života planety Zeebes, jež před několika lety ohrožovala celou galaxii byla zajata. Olbřímí síla ukrytá v tomto tvoru se při vědeckému výzkumu ukázala jako snadno využitelný zdroj nekončící energie. A běh veškerých událostí neodvratně směřoval k happyendu, jenže vesmírný výzkumák kdosi napadnul a před vámi se otevírá nová pouť směřující ke zkrocení Metroidů a záchraně galaxie.
Dnešní hru lze krátce charakterizovat jako objevovou akční plošinovku. V roli Sarah, lovce vesmírných oblud oděném v hi-tech brnění skýtajícím netušené možnosti, se postupně prokousáváte levely vesmírných stanic ve snaze pochytat všechny zběhlé Metroidy. K dosažení tohoto cíle vám přitom slouží četné množství dovedností, jako transformace do úzkoprofilové koule se kterou, jež se protáhne i do jinak nepřístupných skulin, střelba raket z paže sloužící k otvíraní speciálních dveří či dvojité skoky. To vše v grafice pro Metroid příznačné, dle mého názoru strohé nicméně funkční. A za opravdu otřesného hudebního doprovodu, jenž v intru hry ještě jakž-takž vyvolává stísněnou atmosféru lodních prostor, během hraní však již jen nepopsatelně otravuje.
Želbůh hudební doprovod není zdaleka tím nejhorším.
Když spatřím u freewareovky stigmatický dodatek beta, vždy mne zamrazí. Je totiž téměř stoprocentně jisté, že finální verze už se nikdy nedočkám a produkt, jenž mi byl předložen dosahuje nevalných kvalit.. A ani Metroid v tomto ohledu není výjimkou.
Fakt, že program hry opomíjí něco jako dočasnou paměť, a tak se každým návratem na předchozí obrazovku obnovují nejen již zabití nepřátelé, ale i vaše ztracené zdraví lze považovat buď za neskutečné lajdáctví z pohledu programování, anebo neuvěřitelnou neuváženost ze strany herního designu. Zatímco nevyplenitelné hordy nepřátel bych v domnění, že se jedná o věc záměrnou a nakonec zcela běžnou ještě překousl, nemožnost umřít mi již připadá jako propadlo na pomyslném popravišti herní hratelnosti.
Pověšení tak důležitého prvku, jakým je možnost umřít pochopitelně vede k naprosté letargii ze strany hrajícího, který si pak běhá lávou jako by se nechumelilo, nepřátelům se směje do tváře a sem tam, z dlouhé chvíle, naskočí na bodce. Tím ovšem výčet záporů ještě nekončí.
Zdaleka nejhorší je odkrytí veškerých dovedností hi-tech brnění již v první úrovni. Tento fakt na zábavnosti titulu, ve kterém najednou již v podstatě není co objevovat a z čeho se těšit, rovněž nepřidá, nemluvě o tom jak silně pak utrpí level design, jehož chytrost byla pro originální Metroid toliko příznačná. Na původní samozřejmost, kdy jste s přibývajícími dovednostmi prošli level až třikrát a pokaždé jinak můžete tedy rovnou zapomenout.
Lamentovat bych jistě mohl ještě nad neuváženým počtem střeliva, jenž v podstatě nelze uvést do stavu nula anebo absenci šikmé střelby, ale ve světle předchozích nedostatků se mi to jeví zbytečné.
Jak je patrné, krom grafického zpracování z předlohy nezbylo takřka nic. Veškerá zábavnost plynoucí z typických rysů originálního Metroidu ,popsaných v předchozích odstavcích, se pod taktovkou autora předělávky odebrala do věčných lovišť a s ní odešly i veškeré naděje vkládané do bez debat bohulibé ideje, přinést tento skvost na freeware scénu.
Nezbývá než říci: ,,Dommage, dommage, dommage…“
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 18 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...