Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mightier – pero mocnější než meč

  0:25aktualizováno  0:25
Přichází účastník letošního ročníku Independent Game Festival a jeden z finalistů jeho kategorie Innovation Award. Mightier je jeden z mála účastníků IGF 09, který je čistě freeware; většina ostatních her je v lepším případě shareware, v horším snad není vůbec k sehnání. Mightier ale rozhodně není co do hratelnosti chudý příbuzný, pravděpodobně totiž osloví stejné lidi, které před půl rokem oslovil Phun, tedy různé hračičky a milovníky hádanek.
90

Mightier

Platforma: Freeware
Výrobce: Ratloop

  • Teraformování krajiny
  • Používání papíru

Stáhnout

mightier_01

mightier_01Mightier speciálně pro IGF vytvořilo studio nizozemské studio ratloop, které srazně nezapsalo do análů videoher, navzdory své dvanáctileté existenci. V zásadě je Mightier puzzle skákačka, ve které máte za úkol sesbírat na velmi malé mapě datagony. Mohlo by se tedy zdát, že je to ten mírumilovný typ hry, nad kterým dneska ohrne nos i tříleté dítě. Za prostým poskakováním se ale skrývá systém real-time citovatelného terénu, skrze který si musíte doslova vytesat schůdky k datagonům.

Důležitý křižník explodoval poblíž tajemné planety a pokryl její povrch datovými krystaly, tzv. datagony. Vy hrajete za dvě postavy, actionauta a ženistu. V roli actionauta (tolik připomínajícího protagonistu modu Drawn to be Alive) pobíháte po trojrozměrné mapě a sbíráte datagony, popřípadě i jiné důležité předměty. Ta pravá hra ale probíhá v roli ženisty, který má na mapě levelu zakresluje pozice, které z oběžné dráhy zasáhne vysokoenergetický laser a změní tak charakter krajiny.

mightier_02Tutorial přehledně popíše princip formování krajiny. Tajemná planeta se vyznačuje přítomností krystalů, které po zasažení laserem mohou stoupnout a vzít tím do výšin i krajinu okolo sebe. Každý krystal ale stoupá jen do určité výšky. A tohle je jen první z většího počtu různých krajinotvorných variant. Bystrým z lavičky už asi dochází, že ke sbírání datagonů bude potřeba zakreslit zásahy laseru tak, aby šlo s actionautem přeskákat přes upravený terén až ke kýženým balíčkům.

Další kouzlo mightieru spočívá v něčem, co jsem doposud nezmínil, a co je také důvodem toho, že se Mightier na IGF 09 dostal mezi ty finalisty. Ony úpravy terénu můžete zakreslovat na skutečný papír, přesněji na vytisknutou mapu levelu, kterou následně už se zaznačenými změnami naskenujete. Interface k tomuto je přítomen přímo ve hře. Hádanky hry doslova řešíte ve skutečném světě. Kromě toho je tu také možnost nakreslit protagonistu, actionauta.

mightier_03Pokud ale nechcete v době finanční krize a globálního oteplování zbytečně plýtvat papírem, nebo pokud jste jenom příliš líní, je tu také možnost celý proces tisknutí, kreslení a scanování nepoužívat – potřebné úpravy terénu zvládnete o něco kostrbatěji v přiloženém editoru (viz. druhý obrázek) a na celý papírový element se prostě vykašlete. Co je podstatné, hra je stále stejně zábavná.

Někteří možná víte, že logické puzzle hry nejsou zrovna můj šálek kávy a dost jsem zvažoval hodnocení o desítku nižší. Nicméně vzhledem k tomu, že jsem Phunu vytýkal jistou bezcílnost, musím prostě Mightier ocenit i za přítomný elementární příběh. Navzdory tomu, že jednotlivé prvky Mightieru jsme všichni viděli u skákaček nebo při tisknutí už mockrát, jsou tady dohromady slepeny s perfektní zručností. Pro hračičky a příznivce logických her nutnost. 

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

90 %

Hodnocení čtenářů

74 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 51 čtenářů



Nejčtenější

Další z rubriky

The Asylum
V The Asylum vezmete děsivého klauna po hlavě palcátem

U hororu se nemusíte jenom krčit bezbranně v koutě. V The Asylum dostanete do ruky pěknou sbírku obranných prostředků, která z jinak děsivých zombíků udělá...  celý článek

Frostbite
Ve Frostbite před vražedným mrazem nikdy skutečně neuniknete

Smrtící organismus na polární stanici ve Frostbite se sice nepřeměňuje v nechutná monstra, jako ve filmu Věc, ale jinak se chová podobně. Mnohem silnějším...  celý článek

IN
IN je pohodový a nenáročný, i když trochu krátký puzzle

IN je zajímavá puzzle hra s originálním principem, který vám asi mozkové závity nijak moc nezavaří, ale na druhou stranu překvapí hloubkou problémů, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.