Po spuštění hry a jejího prvního levelu se ocitnete na herní obrazovce, kde se po obou stranách nachází vzkvétající a prosperující moderní město plné mrakodrapů, přičemž přímo v jeho srdci stojí obrovský kanón. Nejedná se pochopitelně o žádnou upomínkovou sochu, nýbrž o nezbytný prvek obrany. Na město totiž nepřetržitě padají projektily a na vás je, zneškodnit je. Přesněji řečeno se jedná o červené rakety padající jakoby z nebe, přičemž každý se pohybuje jinou rychlostí a trasou, což úkol podstatně znesnadňuje.
Na vás tedy bude neustále sledovat události na obloze a dostatečně rychle na ně reagovat za přispění vlastního kanónu. Ten e nabitý celkově na šest ran, přičemž po jejich spotřebování musíte několik sekund strávit čekáním, než se zásobník opět naplní. I když se jedná opravdu jen o několik málo sekund, v chvíli krajního ohrožení může jít o sekundy smrtelné, během nichž na zem dopadne hned několik raket. Pokud se něco takového opravdu stane, musíte počítat se zničením části zástavby svého města, čemuž je třeba právě zabránit. Do začátku máte k dispozici celkově 40 budov, přičemž postupným dopadáním nových a nových raket bude toto číslo razantně klesat a v momentě, kdy se dostane na nulu, hra končí. A to může být i poměrně záhy, odhadnout místo, kam vystřelit vlastní raketu aby přesně trefila tu padající shora není úplně nejjednodušší a pro mnohé hráče bude dost možná potřeba dostatek tréninku. I tak ale bude s příchodem nových a nových levelů přituhovat spolu s prodlužující se dobou, po níž musíte město střežit (na každý level je přesně udaný časový limit), stejně jako bude houstnout počet projektilů padajících z oblohy a bude ještě více potřeba vaše rychlé a přesné rozhodování.
Missile Storm dost možná zklame akorát nedomyšlenou hratelností, kdy na sebe sice levely navazují, ovšem nepřináší vůbec nic nového. A to samozřejmě do hry vnáší nepříjemný stereotyp a dříve nebo později i způsobí, že vás hra omrzí zcela a zmizí z vašeho harddisku.