Vzhledem k poměrně velké podobnosti obou projektů se v průběhu této recenze samozřejmě nevyhneme nutnému srovnávání. Na první pohled je patrný pokles grafické stránky, která byla u Rad Challenge 07 téměř bezkonkurenční. S realisticky vykreslenou grafikou a neustále se měnícím terénem nemůže dnešní hra ani zdaleka soutěžit, i přesto že nabízí opravdu dlouhou trať, kde se střídají travnaté pasáže, lesní úzké cestičky, paseky plné zaschlých pařezů stejně jako umělé překážky. Stejně tak je třeba zmínit lehký pokles co se fyzikálního modelu týče. Ten je taktéž na velice vysoké úrovni, vysoko nasazené laťce v ovšem nedostačuje, což je rozhodně škoda.
Aby to nevypadalo, že je snad Monster Park Madness nepovedeným a chybovým projektem, je třeba uvést vše na správnou míru. Jedná se skutečně o vysoce kvalitní produkt, který vyniká především obrovskými možnostmi a arkádovějším pojetím, oproti dříve zmiňovanému. To znamená mimochodem možnost převádění zajímavých triků, k čemuž doslova vybízí nepředstavitelné skoky z několik desítek metrů vysoké skály po nichž cyklista dopadne na obě dvě kola a pokračuje směle dále. Sice to má k realismu hodně daleko, zato se ale jedná o slušné zpestření. Navíc když předvádění podobných lahůdek není jen slast pro hráčovy oči. Stejně tak totiž při každém správně provedeném triku narůstá hodnota „boost“ což znamená zvýšení rychlosti vašeho kola a lepší šance oproti vašim soupeřům. Otázkou je, nakolik je tato možnost prospěšná, po čtyřnásobném zrychlení se totiž úměrně zvyšuje pravděpodobnost, že nezvládnete řízení a s kolem bezhlavě vjedete do překážky. V takovém momentě nastává pád, jehož jsou oči hráče ušetřeny a místo krkolomných kotoulů jen na chvíli zčervená obrazovka.
Monster Park Madness je příjemným překvapením každého milovníka horských kol. Zatímco donedávna jsme museli doslova „sušit hubu“ nyní máme v případě choutek na virtuální cyklistiku hned několik alternativ. A to nelze hodnotit jinak než kladně.