Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mrtvé město – první dojmy z temné 3D adventury

  12:00aktualizováno  10. září 3:31
Chystaná adventure týmu Nihilis disponuje v první řadě atmosférou hutnou tak, že by se dala krájet. Jak bude pokračovat život hlavního hrdiny po návratu z blázince do prostředí mrtvého města?

MRTVÉ MĚSTO
Autor: Nihilis
Vyjde: ?/2004
homepage
Mrtvé město Pomalu začíná být zřejmé, že se Česká republika stane v oblasti freewarovek velmocí minimálně mezi point'n'click adventurami. Pár vcelku nadprůměrných i velmi dobrých již vyšlo (například série Život Není Krásný či humorné tituly a la Nukleární Karel či Bill DeBill), ale tituly, jež se tento rok teprve chystají, je strčí do kapsy i s chlupy. K pohádkovým Pěti kouzelným amuletům, realistickému Dr. Bohušovi, vtipnému i dramatickému Únosu aneb Tajemství hlubin lesa, zábavnému Agentu Vidlákovi či vážnému LSARS se přidává i hra Mrtvé město od doposud nepříliš známého vývojářského týmu Nihilis. Mrtvé město využívá renderované grafiky a nabídne temný příběh s hutnou atmosférou. Pohled na první zveřejněné screenshoty každého pořádného fanouška adventur nenechal klidným, a tak se po kratším vyjednávání poodařilo vyzískat od autorů hratelnou demoverzi – a právě o ní budou následující odstavce. Mrtvé město

Mrtvé město začíná intrem, jež asociuje nejspíše oblíbenou finskou akci Max Payne. Stejně jako v ní i zde je příběh vyprávěn pomocí komiksu, jeho styl kresby navíc Maxovi není vůbec nepodobný. Hráč se dozvídá, že hlavní hrdina příběhu byl právě propuštěn z blázince, kam se dostal před třemi měsíci, kdy během strašlivé noci přišel o svou přítelkyni. Nacházel se zrovna mimo město, když jí nějaký psychopat přeřezal žíly. Život se podělal a on toužil po smrti. Předávkován mizerným fetem ani necítil, když ho svázali do svěrací kazajky a zavřeli do bezútěšného pokoje ve cvokárně. Trvalo to dlouho, víc, než se zdálo možné vydržet, ale konečně je zase venku: a může, teď už relativně duševně zdráv a vyrovnaný (řekněme: vyrovnanější, než těsně po vraždě), započít pátrání po vrahovi, cestu podsvětím mrtvého města, cestu chladné pomsty a krvavé odplaty.

Mrtvé město Mrtvé město si od začátku nebere servítky a prezentuje se jako hra pro dospělé. Atmosféra není nepodobná mlze u Rákosníčkova jezírka, neprostupná a temná. Nešetří se vulgárními a expresivními výrazy, jež ovšem nejsou samoúčelné, ale jen ilustrují nízkost prostředí, v němž se děj odehrává, drogové podsvětí a rej kriminálních živlů.

Hratelná demoverze ukázala pouze několik málo lokací, úvodní komiks a umožnila několik dialogů, nicméně spíše se jednalo o technolgické demo než skutečně reprezentativní ukázku. Dá se ovšem říci, že po audiovizuální stránce nebude hra na žádné pozici ztrácet body. Grafika je renderovaná, modelovaná ve 3D, ale přitom netrpí syndromem deja-vu, velice dobře pracuje se stíny a rozhodně je nač se dívat. Prostředím ve hře by jen prospěla větší míra interaktivity a nějaký ten pohyb, to je ovšem diskutabilní – atmosféře může jistá sterilita a opuštěnost spíše prospět (a navíc je jasné, že vytvořit prázdné a bezútěšné lokace Mrtvé město je snazší než animacemi a postavami oplývající místa). Vysoce lze hodnotit i zvukovou stránku, zatím nicméně není jisté, zda bude hra namluvena, což by jí pozvedlo opět o několik stupňů výš na pomyslném žebříčku dokonalosti.

Mrtvé město je titulem, o němž se ještě nedávno nevědělo absolutně vůbec nic. Už screenshoty nenápadně zpropagované ve vývojářských fórech naladily všechny adventure-pozitivní hráče na veselou notu, hratelná demoverze pak jen potvrdila, že je skutečně nač se těšit. Nyní tak nezbývá než doufat, že se týmu Nihilis povede co nejrychleji dovést všechny potřebné práce do finále a současné nadějné chystané projekty dostanou další bohulibou konkurenci.

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

Dovahkiin
Pojmenovali dítě podle postavy ze hry a získali hry zdarma na doživotí

Čerstvě narozený Dovahkiin byl pojmenován podle postavy ze hry na hrdiny The Elder Scrolls V: Skyrim. Jeho rodiče získali od vývojářů přísun her zdarma do...  celý článek

Kulivočko
Kulivočko - dojmy z dema

Zahráli jsme si demo české adventury Kulivočko.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.