Název myslím dostatečně napovídá, že se hlavní inspirací autora stala stařičká hra Castlevania, jejímuž přepracování se věnoval již v prvním díle, na tomto ale nechal 20 měsíců života, což již není zanedbatelné. Příběh je vyprávěn velmi stylovým způsobem na smotávajících se pergamenech papíru, to vše s příjemně kreslenou grafikou, nad čímž jsme se rozplývali již v době vydání hratelné demoverze. Jinak je opět nutné následovat osud nebojácného bojovníka, který je vesměs obyčejný vesnický synek, ve skutečnosti na jeho bedrech aktuálně leží osud celého světa. Do boje se vydává s jedinou zbraní, bičem. Ten ale naštěstí funguje i na obdivuhodný počet kolem čtyřiceti druhů nepřátel. Mezi nimi nechybí jak létající potvory, chodící kostry, tak i mnoho dalších, kteří skvěle dotváří trochu tajemnou atmosféru.
Nejprve hru zahájíte povinným tutoriálem, kde jsou vám zábavnou a praktickou formou vysvětleny základy toho, co bude od vás v následujících levelech požadovat. Naučíte se švihat bičem do všech směrů, stejně jako ho používat jako kontaktní zbraň. Ve hře se dají dokonce zvedat a dále manipulovat s objekty a to vše díky použité technologii GMPhysics, která se snaží docela úspěšně zařizovat reálné fyzikální chování objektů ve hře. Grafika, nepřátelé i hlavní hrdina jsou zvládnuti naprosto perfektně. Je vidět že si s tím autor dokonale vyhrál, pozadí se střídá a vlastně neustále procházíme jiným prostředím, což nedává tolik přístup stereotypu.
New Castlevania 2 má tedy všechny předpoklady pro to, stát se devítkovým projektem, ovšem je tu jedno velké ALE. Troufám si ho lehce připsat na triko i Gamemakeru, který není pro projekty takového rozměru nikterak vhodný. Fyzika na mnoha počítačích jde velmi špatně, mě osobně kupříkladu cihly zůstávaly ve vzduchu. Jisté výhrady je možné mít i k animaci hlavní postavy. U té se sice autor snažil, přesto ale při výskocích, lezení po žebříku ale i chůzi vypadá postava jako by měla v sobě nataženou dřevěnou tyčku – zkrátka do plynulého a skutečnosti se podobajícímu pohybu to má přeci jen ještě trochu daleko. Čas od času se tyto nesrovnalosti tak nakupí, že to dokonce lehce degraduje hratelnost a to je již docela problém.
New Castlevania 2 je projekt, na němž jsou měsíce práce rozhodně znatelné. Autor si hru vymazlil do nejmenších detailů a je vidět, že má k předloze opravdu sentimentální vztah. Jeho remake je modernější, rozsáhlý a zábavný. Bohužel mu ale k dokonalosti ještě něco málo chybí a je to rozhodně škoda.