Ninjammin Beat-Jitsu – v rytmu katany
Ninjammin Beat-Jitsu
Platforma: Freeware
Výrobce: LiamBarden
- Stylizace s velkým S
- Hudba a zvuky
- Nenáročné a přesto strhující
- Absence savepointů
ninjammin_post
Čím dál, tím víc slyšíme nářky na snižující se kvalitu počítačových her. Doba komplikovaných, desítky a stovky hodin hraných mnohavrstevných děl je pryč, nahrazována šlágry jako Farmville a interaktivními filmy typu Mass Effect. Nicméně, jak dokazuje dnešní hra, akční arkáda Ninjammin Beat-Jitsu od Liama Bardena, nic není tak černobílé, jak se na první pohled zdá. V jádru primitivní hra, jakoby konverze hudebních her z konzolí, v sobě díky povedené formální stránce totiž ukrývá nezměrnou energii.
Vtělíte se do role občana 808, kterému v utopickém světě roku 2045 přijde balík s antickým paměťovým zařízením (flashka) a nahraje mu do hlavy rozličná bojová umění, či co. Příběh zrovna moc smyslu nepobral a slouží jenom k tomu, aby mohl 808 mlátit katanou do robotů a bez rozmyslu utíkat dopředu. A utíkat začne sám od sebe. Celá hra se totiž podobá například rComplex. Hlavní postavička sama neustále běží předem zvolenou cestou a na hráči je, aby čas od času nějakou klávesou rozhodl o jejím přežití. V Ninjamminovi tak budete činit mačkáním směrových šipek.
Hra nezapře popové ladění. Vypravěč a hrdinův praprapraprapraděda ze sebe souká rapové verše (nebo jak se říká tomu hudebnímu stylu násilnických černochů z ghett), vizuální stránka zase nezapře inspiraci komiksy a malůvkami sprejerů. A do toho všeho hraje netradiční soundtrack, který se prolíná i do zvuků – a třeba pustit akordy elektrické kytary do souboje s katanou vytváří to nejstylovější ozvučení nejen mezi freewarovkami za hodně dlouhou dobu!
Navzdory navýsost příznivým dojmům je třeba vytknout absenci savepointů. Zvláště v pozdějších náročnějších levelech hrozí opakování kola několikrát až od začátku, což neprospívá ani hodnocení, ani náladě hráče a už vůbec to neprodlužuje životnost trpící klávesnice. Zmíním i dnes repetetivnost? Nikoliv. Navzdory stále stejnému ovládání si díky vytrvalému pohybu a level designu Ninjammin zachovává živost i v pozdější fázi hry. K dobru je třeba přičíst i více cest jednotlivými levely.
Na první pohled primitivní kus na celé čáře vítězí koulervoucím zpracováním a drajvem o síle Formule 1. Pokud tahle letní pecka ukazuje, co nás čeká, pak je budoucnost růžová.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 20 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...