Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ninjammin Beat-Jitsu – v rytmu katany

aktualizováno 
Cesta občana 808 dystopickou budoucností oděná do popově komiksového kabátku? Výsledkem je letní hit, který vás dostane!
90

Ninjammin Beat-Jitsu

Platforma: Freeware
Výrobce: LiamBarden

  • Stylizace s velkým S
  • Hudba a zvuky
  • Nenáročné a přesto strhující
  • Absence savepointů

Stáhnout

ninjammin_post

ninjammin_01Čím dál, tím víc slyšíme nářky na snižující se kvalitu počítačových her. Doba komplikovaných, desítky a stovky hodin hraných mnohavrstevných děl je pryč, nahrazována šlágry jako Farmville a interaktivními filmy typu Mass Effect. Nicméně, jak dokazuje dnešní hra, akční arkáda Ninjammin Beat-Jitsu od Liama Bardena, nic není tak černobílé, jak se na první pohled zdá. V jádru primitivní hra, jakoby konverze hudebních her z konzolí, v sobě díky povedené formální stránce totiž ukrývá nezměrnou energii.

ninjammin_02Vtělíte se do role občana 808, kterému v utopickém světě roku 2045 přijde balík s antickým paměťovým zařízením (flashka) a nahraje mu do hlavy rozličná bojová umění, či co. Příběh zrovna moc smyslu nepobral a slouží jenom k tomu, aby mohl 808 mlátit katanou do robotů a bez rozmyslu utíkat dopředu. A utíkat začne sám od sebe. Celá hra se totiž podobá například rComplex. Hlavní postavička sama neustále běží předem zvolenou cestou a na hráči je, aby čas od času nějakou klávesou rozhodl o jejím přežití. V Ninjamminovi tak budete činit mačkáním směrových šipek.

ninjammin_03Hra nezapře popové ladění. Vypravěč a hrdinův praprapraprapraděda ze sebe souká rapové verše (nebo jak se říká tomu hudebnímu stylu násilnických černochů z ghett), vizuální stránka zase nezapře inspiraci komiksy a malůvkami sprejerů. A do toho všeho hraje netradiční soundtrack, který se prolíná i do zvuků – a třeba pustit akordy elektrické kytary do souboje s katanou vytváří to nejstylovější ozvučení nejen mezi freewarovkami za hodně dlouhou dobu!

ninjammin_04Navzdory navýsost příznivým dojmům je třeba vytknout absenci savepointů. Zvláště v pozdějších náročnějších levelech hrozí opakování kola několikrát až od začátku, což neprospívá ani hodnocení, ani náladě hráče a už vůbec to neprodlužuje životnost trpící klávesnice. Zmíním i dnes repetetivnost? Nikoliv. Navzdory stále stejnému ovládání si díky vytrvalému pohybu a level designu Ninjammin zachovává živost i v pozdější fázi hry. K dobru je třeba přičíst i více cest jednotlivými levely.

Na první pohled primitivní kus na celé čáře vítězí koulervoucím zpracováním a drajvem o síle Formule 1. Pokud tahle letní pecka ukazuje, co nás čeká, pak je budoucnost růžová.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

90 %

Hodnocení čtenářů

70 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 20 čtenářů

Témata: Robot

Nejčtenější

RoonSehv: NeTerra je po všech stránkách dokonalé dobrodružství

RoonSehv: NeTerra

Jedna z nejslavnějších adventur zdarma? Ne tak docela. RoonSehv je jen kopie Mystu. Ale zato v každém ohledu...

V morovém Plague by se mlha a napětí dalo krájet

Plague

Doktor s morovou maskou nespí ani v noci a zrovna vy máte smůlu, že se mu připletete do cesty. Pomůže vám hustá mlha...



V utopické From Ivan manipulujete lidmi pomocí přáníček

From Ivan

Podobně jako v Papers, Please, i tahle víceméně textová hra nastiňuje nepříjemnou realitu života pod dohledem totalitní...

Další z rubriky

V [REC] Shutter se vám bude pořád motat hlava. Doslova.

[REC] Shutter

Neobvyklá mechanika strachu v této jinak zajímavé hororové hře způsobuje, že pokud má hrdina strach, obrazovka se...

Peace-Keeper je nepřetržitá a brutální řežba

Peace-Keeper

Skvělých 3D akcí je mezi Plnými Hrami pomálu a Peace-Keeper je o to cennějším přírůstkem. Krvavá a rychlá akce se tady...

V morovém Plague by se mlha a napětí dalo krájet

Plague

Doktor s morovou maskou nespí ani v noci a zrovna vy máte smůlu, že se mu připletete do cesty. Pomůže vám hustá mlha...

Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?
Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?

Když jsem u nás v kanceláři řekla, že chystám článek o příhodách z dětství, spustila se lavina vzpomínání. Redakce se smíchem rázem otřásala v základech. Jedna si ostříhala řasy, druhá si touhu po papouškovi splnila v bažantnici, třetí nutila mladší sestru jíst mrtvé mouchy… a to není zdaleka všechno!



Najdete na iDNES.cz