Nedávno jsem tady recenzoval Star Wraith 4: Reviction a dnes se znovu vracím k žánru vesmírných simulátorů v No Gravity. Nebo bych měl spíše napsat vesmírné arkády? Faktem totiž je, že na rozdíl od Reviction je No Gravity mnohem svižnější a zaměřená na držení tlačítka fire. K akci dochází po spuštění mise už během několika sekund, vaše lodička absorbuje překvapivě velké množství nepřátelské palby, jednoduše žádné hluché místa.
Abych byl upřímný, grafika u Reviction se mi i se všemi na-freeware-fajn efekty zdála poněkud nepřehledná. A totéž platí i u No Gravity, kde navíc chybí i ony efekty. Na druhou stranu nejsem zapřísáhlým fanouškem vesmírných simulátorů a řekl bych, že nepřehlednost je jaksi nezbytná nutnost tohoto žánru, kde si na rozdíl od FPS musíte hlídat mnohem větší prostor kolem sebe. Tak či tak, grafika No Gravity není věc, na kterou budete zírat s údivem. Naštěstí nejde jen o ni, protože...
Co by vás ale naopak mohlo mile překvapit je rozložení misí. Kromě několikabodového tutorialu, kde vás naučí snadno a rychle všemu podstatnému, hra obsahuje především pětici rozsáhlých kampaní. V každé z nich vás čeká několik misí, během nichž většinou musíte vyčistit jednu oblast ve vesmíru a skočit do další, kde děláte přesně totéž. Ačkoliv se mise často opakují a rozhodně netrvají desítky minut, projití všech pěti kampaní vám nějakou tu hodinu zabere. Přítomný příběh navíc pomáhá na určitou repetetivnost zapomenout. Plus, nesmím opomenout ani přítomný (a neotestovaný) multiplayer.
Přesto přese všechno není No Gravity bez chyb. Ve porovnání s Reviction mu chybí hlavně příjemný user-friendly interface kokpitu. Tam kde Reviction nabízel trojrozměrný radar a pomoc s identifikováním pozice cíle, tady není vůbec nic. Ano, odpovídá to arkádovějšímu stylu hry, ale také ano, při hraní to vadí. Společně s mešuge AI, která vás v (nepřehledném) souboji za nevinnou friendly-fire odmění neustálou palbou, to může zruinovat náramně se vyvíjející misi.
Na konec tedy No Gravity dostává stejný počet bodů, protože co nabrala vlídnějším gameplayem, to ztratila horším interfacem. Jako u recenze Reviction tedy končím smírem. Pokud chcete něco sofistikovanějši, Reviction čeká. Pokud si ale chcete jen trochu zastřílet, sáhněte po ní.