Doporučujeme

Otych Software - mladý a talentovaný tým z Brna

  • 4
Rozhovor s Petrem Otychem, členem nadějeného, ambiciózního a progresivního teamu Otych Software, který v současné době vyvíjí na vlastním enginu poháněnou FPS hru Nelítostný souboj.

Nelítostný souboj1. Zkuste se prosím, nejdříve představit...
Jmenuji se Petr Otych, je mi 17 let. Bydlím v Brně, kde chodím na gymnázium - obor programátor. Na internetu se pohybuju pod přezdívkou Otto. Jsem členem freewarového teamu Otych Software, kde vedle mě ještě působí další dva členové - grafik (bratr) a designer. Externě s námi spolupracuje známá brněnská hudební skupina Melos (www.melosband.com).

2. Jaké jsou priority vašeho týmu a kam se chcete v tvorbě ubírat?
Na vývoj her se díváme z trochu jiného pohledu než většina ostatních teamů. Nechceme dělat nějaké jednoduší hry, ale chceme ukázat, že i freewarová scéna je schopna vyprodukovat kvalitní titul. To s sebou samozřejmě nese nějaké následky. Hlavním záporem je to, že vývoj hry trvá velice dlouhou dobu. Další věc je, že hra je poměrně veliká, takže není moc vhodná pro stahování modemem z internetu. Přesto budeme v budoucnosti tímto směrem Pokračovat.

3. Máte nějaký cíl, čeho by jste jednou jako tým chtěli dosáhnout?
Myslím, že každý vývojář počítačových her doufá, že se z něj v budoucnosti stane profesionál. Tento cíl se ale splní jen pár lidem. Jsem přesvědčen, že klíčem k profesionalizaci je vývoj složitých a propracovaných titulů - když uděláte hada, tak i kdyby se to hrálo fakt skvěle a lidem se to líbilo, tak je vám to v podstatě na nic, ačkoliv to bude jako freeware mít úspěch. Protože lidé nebudou za takovéto hry ochotni zaplatit. Mluvím o krabicové distribuci. S šířením po internetu jako shareware je to zase o něčem jiném...  

4. Jaký vztah máte ke svým starším hrám - Zabij si svého Čecha a Ernolt Šwarcinýgr?
Velice negativní. Ty hry jsou absolutně o ničem a jejich kvalita je strašná. V současné době už dávno nevystihují kvality našeho teamu. Bylo to jen takové seznamování s vývojem her.

Nelítostný souboj5. Kdyby vám někdo nabídl, že vám zaplatí za vytvoření reklamní hry, jdete do toho?
S největší pravděpodobností bychom do toho nešli (pokud by ale byla pěněžní odměna hodně vysoká, tak by jsme o tom ještě hodně popřemýšleli). Už takhle nám na Nelítostný souboj zbývá málo času.

6. Zastáváte názor, že kdo si hraje, nezlobí?
Určitě. Počítačové hry nabízejí obrovskou variabilitu a myslím si, že si vybere opravdu každý. Případy, kdy začne někdo střílet do skutečných lidí jsou způsobeny psychickým narušením jedince a toto chování nelze vysvětlovat brutalitou her. Hry jsou tady přece od toho, abychom si vyzkoušeli to, k čemu se v realitě nemůžeme dostat.

7. V současné době je vaším týmem vyvíjena 3D gamesa Nelítostný souboj. Na jakém enginu bude hra pracovat?
Engine jsme vytvořili kompletně sami. A to hlavně z toho důvodu, že je hře ušitý přímo na míru. Abych řekl pravdu, tak moc nemám rád teamy, které dělají své hry na cizím enginu. Vím, že hráče to nezajímá, ale u mě jako vývojáře ta hra nezíská moc obdivu. Na druhou stranu je vývoj pod cizím enginem poměrně rychlý, ale je nutno počítat s tím, že programátor se ve své oblasti nezdokonalí tak, jako kdyby dělal engine vlastní.

8. V čem je Nelítostný souboj, resp. jeho engine tvořen?
V DirectX a C++. Původně jsme začínali s OpenGL, postupem času jsme ale přešli na DirectX. Přesto si myslím, že v dnešní době je OpenGL a DirectX na zhruba stejné úrovni, co se vývoje her týče. A výběr je jen otázkou vkusu. Pro programátora, který dělá pod OpenGL nenabízí DirectX nic zásadního, co by stálo za změnu API. Stejně je tomu i naopak.

9. Jaký je příběh hry?
Nerad bych zabíhal nějak moc do podrobností, ale základní zápletku zmínit můžu. Hlavní hrdina George Snipes pracuje v přísně utajené vládní organizaci "jistého" státu. Zabývá se vývojem nových technologií, konkrétně pracuje na ponorce, schopné nést nukleární a jiné nekonvenční hlavice s dlouhým doletem. Kvůli utajení si vláda nemůže dovolit příliš přísnou ochranu komplexu a toho využije teroristická organizace WTO s.r.o.

Nelítostný souboj10. Co vše bude Nelítostný souboj obsahovat, kolik bude ve hře levelů...?
Nelítostný souboj je typická FPS. Naším cílem není nějaká revoluce v tomto žánru - bude se vyskytovat jen čistá akce. Žádné RPG ani adventure prvky. K likvidaci nepřátel vám poslouží 7 zbraní. Od nože až po raketomet. Hra bude obsahovat 6 rozsáhlých levelů. Každý se bude odehrávat v jiném prostředí. Průchod misemi je lineární.

11. Kdy plánujete dokončení hry?
U tak rozsáhlého projektu to lze těžko určit. Předběžně počítáme, že hra bude do roka hotová.

12. Máte nějaké další plány v tvorbě her po Nelítostném souboji?
Přemýšlet o tom už nyní je poměrně zbytečné. Ti, co chodí na naše stránky (www.otychsoftware.cz) jistě vědí, že jsme plánovali RPG Melanova pomsta. Tento projekt je ale pozastaven. V budoucnosti se s největší pravděpodobností budeme rozhodovat mezi Melanovou pomstou a Nelítostným soubojem 2.

13. Které hry hrají členové Otych Software nejraději?
No v poslední době už nám na hry nějak nezbývá čas. Tu a tam si ale zahrajeme StarCrafta nebo UT2003. Freeware hry nehrajeme takřka vůbec.

14. Jsou dle vašeho mínění české a slovenské hry konkurence schopné hrám světovým?
Komerční určitě. V minulém roce vyšlo mnoho kvalitních českých her. Na freeware scéně ale máme stále co zlepšovat. U nás vychází často spíše jednoduché hry, i když nyní existuje spousta nadějných projektů.

Nelítostný souboj16. Kdyby se k vám někdo chtěl přidat, co proto musí udělat?
Spousta lidí se k nám zkoušela připojit, ale neprokázali dostatečné kvality nebo jejich pozice v teamu už byla zaplněna. Jestli je ale někdo zkušený a ochotný dělat freeware hry, stačí napsat mail(otychsoftware@otychsoftware.cz)

17. Kde mohou čtenáři najít vaše stránky a jaké informace se na nich dozví?
Na našich stránkách (www.otychsoftware.cz) toho bohužel moc nenajdou. Aktualizace není moc častá.

19. Co byste vzkázali našim čtenářům?
Přejeme jim mnoho úspěchů v novém roce a hodně zábavy u freeware her.


  • Vybrali jsme pro Vás