Paddix - pinkání jako o život
Vždy když se ke mně nějakou čirou náhodou dostane hra s tak jednoduchou pointou a zpracováním jako Paddix, musím se vnitřně potýkat se dvěma dilematy. Jednak tím, které mi vskrytu duše našeptává, že taková hra ani nestojí za zrecezování a bylo by mnohem lepší ještě pár chvilek obětovat dalšímu hledání, a jednak prakticky neřešitelným problémem, jak zaujmout čtenáře popisem takové hry celou normostranu textu. Duše novinářova je ale prodejná a pro blaho čtenářovo by se i ďáblu zaprodala (to už ale zabíháme do extrémů :-), a tak většinou raději zabaví čtenáře povídáním o počasí, než hloubáním v nedostatcích dané hříčky.
Paddix je ve své podstatě remakem prapůvodního Pongu v prakticky nezměněné podobě. Jinými slovy, jde o variaci Arkanoidu, s druhou odpinkávací pálkou místo obligátních barevných cihliček. Zatímco pálka nacházející se ve spodní části obrazovky máte pod kontrolou výhradně vy, kontrolu nad druhou z nich má plně v rukou počítač. V prostoru mezi vaší a protilehlou stranou ohrazení herní obrazovky se podle evidentně nepříliš logických fyzikálních pravidel pohybuje malá kulička, kterou musíte jakýmkoli dostupným způsobem propašovat za oponentova záda (předesílám, že způsobů je toliko jeden).
Přechytračit oponenta rozhodně není věc nijak snadná. Narozdíl od lidských notoricky nepřesných chapadel je totiž počítač až vražedně přesný a jediným jeho nedostatkem je pomalý pohyb do stran. Znamená to, že musíte kuličku odpinknout pokud možno v co nejostřejším úhlu směrem ke zdi a doufat, že oponent se za ní bude aktivně a marně honit a že nakonec skončí přinejmenším pár pixelů před hranou jeho odpalovací plochy. Bohužel, logika, jíž se odpalování oné kuličky řídí, je stejně nejasná a nesrozumitelná jako logika jejích odrazů od prvků ve hře obsažených (oponentovy pálky, zdí atd.) a dosažení ideálního úhlu je tak často mnohem víc dílem náhody než skutečného úmyslu.
K technickému zpracování toho tentokrát mnoho říct nelze. Graficky je hra na úrovni slabšího průměru, což ostatně potvrzuje i jen letmý pohled na její velikost čítající pár set kilobytů. Její podstatnou výhodou je kompatibilita s dvoutisícovou verzí Wokýnek, která je v poslední době na poli freewarovek spíše výjimkou (a vzhledem k tomu, že všechny mnou recenzované hry testuji právě na zmíněném operačním systému, můžete si být jistí, že kompatibilita s W2k se týká každé z nich). Hudební stránka hry je taková.. no.. ehm.. žádná :).
V základním menu, které jsem si pro tentokrát zákeřně nechal až na samotný závěr recenze, najdete toliko tři základní volby, zastupující tři různé obtížnostní úrovně. Pro začátek vřele doporučuji držet se při zemi, nedeptat se zbytečně neustálými prohrami proti mnohem šikovnějšímu oponentovi a raději zvolit ten nejzákladnější a v rámci možností také nejsnadnější stupeň. Ostatně i on je dostatečně frustrující.
Cílem hry je, jak jinak, dovršení patnáctibodového ohodnocení (tj. nutnost patnáctkrát dostat kuličku za oponentova záda). Hra po skončení každé partie propočítá na základě času potřebného k dovršení onoho zmíněného skóre celkovou hodnotu bodů, kterými vás za váš jistě strhující výkon odmění a danou sumu přidá do žebříčku nejvyšších dosažených výsledků na úvodní stránce. Snadno se pak můžete prostřednictvím emailu a Internetu podělit o své úspěchy s přáteli či jinými hráči Paddixu.
Patříte-li mezi příznivce arkádových "soutěžních" her, možná vás Paddix zaujme. Přestože se jedná o veskrze jednoduchou hříčku, rozhodně se může pochlubit i několika slušnými devizami - ať už půl megabytovou velikost, tak třeba i zajímavým designovým pojetím. Nelákalo-li vás nikdy bezdůvodné a stereotypní pinkání ze strany na stranu a ping-pong pokládáte za nejnudnější činnost na světě hned po (od/re)instalaci Windows, asi byste se měli podívat o dům dál.
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
RECEPČNÍ
Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat:
30 550 - 30 550 Kč