Penguins - jako lumíci na ledě
Penguins 2000 se lumíkům opravdu podobají. Nejsou sice zdaleka tak komplexní jako jejich starší příbuzní, ale k tomu se ještě dostaneme. Pamatujete se přece na lumíky? Ta malá hloupá stvoření se zelenou hlavičkou, za kterou vždycky tak roztomile chytali těsně před tím, než jste je explozí poslali do věčných lumíčích lovišť? Ale proč se vlastně ptám, musíte se na ně pamatovat, jinak byste se nenechali nalákat na titulek, který právě o lumících mluví. Pamatovali si na ně zřejmě i dva ukrajinští programátoři - Oleg Savčuk a Alexej Mas, kteří se rozhodli vydat se ve vyjetých kolejích a společně vytvořit něco, co by jim chvíle strávené s bandou neposedných zviřátek nějak oživilo.
Tak tedy - co mají tučňáci s lumíky společného a v čem se naopak liší? Za prvé celá hra Penguins 2000 na první pohled velmi podobně jako Lemmings působí. Jakmile odkliknete úvodní obrazovku, začnou se vám na jedné straně monitoru sypat do herního pole řady tučňáků, které je třeba dovést na druhou stranu monitoru. Černobílí fešáci se pohybují stylem, který se těžko definuje - většinou si to šinou pořád rovně, ale při nárazu pochopitelně mění směr. Tedy pokud jim do toho nijak nezasahujete.
A to právě musíte, jinak byste je nedostali tam, kde je chcete mít. Neocenitelnou pomůckou při ovládání tučňáků vám budou ryby. Leklé modré živočichy můžete klást kdekoliv po ledové ploše (tučňáci se totiž pohybují po ledové kře, která nikde nepřesahuje za obrazovku, takže rolování potřebovat nebudete) a lákat tím tučňáky ke změně směru. Tučňák jdoucí kolem ryby totiž zavětří (to vidět není, jenom předpokládám, že to tak tučňáci dělají) a vyrazí k rybě, která od něj ale nesmí být moc daleko. Tím vlastně může chytit nový směr, v němž pak po pozření ryby pokračuje i nadále.
Důležitou vlastností tučňáků, kterou musíte ještě znát, je jejich náchylnost ke shromažďování. Tučňáci nejsou žádní individualisté, a tak pokaždé, když narazí na jiné příslušníky svého druhu, připojí se k nim a vytvoří s nimi řetěz. Této jejich obliby v kolektivu lze samozřejmě využít k tomu, aby se do kýženého místa dostalo víc jedinců najednou.
Tak a tady veškerá podoba s lumíky u Penguins 2000 končí. Na rozdíl od lumíků nedisponují tučňáci jakýmkoliv vývojem - žádné další úrovně v základní hře, žádní specializovaní lumíci, nic. Jediné, co si autoři pro své hráče připravili, jsou přídavné mapy, které si lze stáhnout na oficiální stránce hry (což se přiznám, že jsem neudělala, takže vám o nich nemůžu poreferovat) a zdá se, že se pracuje i na editoru map, který by měl být uveřejněn ke stažení tamtéž.
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...