Pioneers

Pioneers | foto: Jan Hanáček, Bonusweb.cz

V Pioneers se před vámi rozprostírají neobjevené pláně Ameriky

• 0
V roce 1500 nebyla Severní Amerika ani zdaleka objevená a jen čekala na ty, kdo se odváží do nebzpečných stepí poprvé vkročit. Co na vás čeká? Bohatství, sláva, nebo smrt? To zjistíte v této neskutečně komplexní strategii.
90

Pioneers

Výrobce: Eigen Lenk

• velmi zajímavý námět
  • herně komplexní
  • sousta obsahu pro ty, co hledají
  • dlouhá herní doba
  • grafika je nejslabší prvek hry
  • velký žrout času

Pioneers

Období kolonizace Severní Ameriky je jedním z nejzajímavějším dějinných úseků tohoto světadílu. A herní potenciál těchto událostí zůstává v mnoha případech nevyužit. V Pioneers máte tisíc úkolů, ale přitom jeden společný. Totiž ukojit své objevitelské a cestovatelské choutky. Vítejte v šestnáctém století na místě, kam noha Evropana ještě nikdy nevkročila.

Pioneers

Chce to odvahu, vydat se do panenské divočiny a stepí, nevěda, co čekat. Objevitelé po Kolumbovi museli nejprve vykonat svůj díl, tedy zjistit geografii krajiny, než se vůbec mohli budoucí osadníci v Novém světě zabydlet. Vy přicházíte na scénu přesně v roce 1500. Východní pobřeží už je prozkoumáno a osídleno, ale na západ se nikdo ještě nevydal. Tato dějinná úloha čeká na vás.

Pioneers

Hra sleduje celý proces objevování nových krajin. Na začátku si vyberete své jméno a povolání, které sice určí vaše schopnosti, ale také tím výrazně ovlivní obtížnost hry. S průzkumníkem je hra nejjednodušší, protože jeho schopnosti jsou vyvážené, s vojákem je zase velmi těžká, protože ačkoliv exceluje v soubojích, s intelektem to má na štíru, a tak nebudete zase tak rychle zvyšovat úroveň.

Pioneers

Kromě povolání si vyberete i trojici specializací. Výběr je velký a zahrnuje třeba ovládání chladných zbraní, pušek a luků, nošení zbroje, ale též navigaci, rybaření a nebo stopování. Samozřejmě správný výběr je kritický. Vše pak začíná ve chvíli, kdy jste jako cestovatel vysazen z lodi v jednom městečku a zachráněn indiánským stopařem. Jde se objevovat.

Pioneers

Nejprve je třeba se připravit, a to se děje ve městě, kde u obchodníka nakupujete potraviny a vybavení. Mnohdy je třeba nejprve obchod otevřít rozmluvou s lidmi v taverně, kde se sdružují všichni obyvatelé města a kde dostáváte úkoly. Těch jsou desítky. Pioneers je obrovská hra a tak kromě úkolů mapa obsahuje i desítky měst a tisíce starobylých chrámů, které čekají jen na to, až je někdo objeví… A vyrabuje.

Pioneers

Objevování i souboje se vedou v tahovém módu, kdy každý tah reprezentuje jeden den. Přitom se vám spotřebovávají zásoby a tak je třeba je doplňovat. Postupem času si rekrutujete celou četu pomocníků a posluhovačů, kteří za vás ochotně položí život.

Pioneers

Pioneers je neskutečně komplexní hra a tak na popsání všech mechanik bych potřeboval hodiny. Kombinuje prvky adventury se strategií a hrou na hrdiny tak osobitě a originálně, až někoho překvapí, že vychází úplně zdarma. Pokud vám nevadí sice ošklivá, ale stylová grafika a u Pioneers se zaseknete, budete se desítky hodin královsky bavit.

Na této adrese nejdete kromě verze pro Mac i soundtrack hry ke stažení.

90 %

100 %