Piráti táhnou. Za pár týdnů se dočkáme počátku nové filmové trilogie točící se kolem kapitána Jacka Sparrowa, jejíž předchůdce jménem Piráti z Karibiku aspiruje na jednu z neúspěšnějších popkornových filmových řad. V herním světě se ale tak úspěšného objevení plenitelů s papoušky a páskami přes oko nenadějeme. Nejznámější je snad jenom obstarožní hra Sid Meier's Pirates!, na níž si polívčičku pokouší přihřát i dnešní nemastná neslaná kombinace arkády a tower defense strategie.
Nač chodit kolem vlažné kaše, tahle hra klame tělem. Nenechte se zmást obrázky, v Pirates od Gametopu na napínání plachet ani točení s kormidlem nedojde - jinými slovy, lodě zde neovládáte. Namísto toho jste velitelem, střelcem a stavitelem v jedné osobě. Pod sebou máte osamocenou ostrovní pevnost, na kterou z bůhvíjakého důvodu pořádají asaulty desítky a stovky plachetnic i dřevěných ponorek. Odškrtněme si tedy zajímavý námět jako... nevyužitý.
Samotná obrana pevnosti probíhá myší, kterou odstřelujete připlouvající lodě. Alespoň nějaká zábavnost pramení z faktu, že kanón střílí s rychlostí rozbité muškety, a dělové koule navíc k cíli nějakou dobu letí. Je tedy potřeba plánovat kam střílet dřív a navíc brát v potaz dobu letu. Tento prvek ovšem poměrně brzy ustupuje do pozadí, protože vylepšováním pevnosti není problém kadenci vylepšit na úroveň rotačního kulometu.
Samotné upgrady pevnosti se pak dělí na pasivní perky, které vám zvyšují životy, a aktivní perky, jež zvyšují sílu a rychlosti zbraní. Bohužel, mise jako takové na atraktivitě nepobraly - co ostatně očekávat od obrany statické pevnosti, že? Úkoly tak oscilují od požadavků "Znič 10 lodí" po "Ubraň se X minut", pročež všechny typy se jaksi hrají stejně. Aby nebyla už tak spací obtížnost příliš vysoká, disponuje navíc pevnost "protiraketovou" obranou a když už kvůli mikrospánku nějaká loď proplave až k vám a stihne vystřelit, kouli můžete ještě ve vzduchu sundat:
Je tak zřejmé, že Pirates se pohybují v kategorii her určených spíše pro internetové prohlížeče. Mňamózní vizuální stránka dovede v křesle udržet, i když hratelnost samotná je přinejlepším stereotypní. Gametop je na podobné hry přeborník. Nelze se ale divit, že jejich jako na výrobním pásu sekané hry se často řadí do kategorie "neuškodí ani nepobaví" a i prachobyčejná obrana statistické vesmírné základny v obstarožním Final War 2 je mnohem zábavnější než podobná činnost v dnešním jakože prestižním titulu.