|
Plane Arcade se bude odehrávat v průběhu druhé světové války, jež je jedním z nejoblíbenějších a nejvyužívanějších historických období pro počítačové hry vůbec. Inspirace historickými událostmi je ale spíše jen volná a žádné přímo na skutečných akcích založené mise se nekonají. Na druhou stranu, hlavní roli hraje stíhací letoun Spitfire – jeden z nejproslulejších a nejcharismatičtějších strojů vůbec. V exkluzivní hratelné demoverzi, kterou autoři Plným hrám poskytli, toho zatím nebylo co do designu misí příliš k vidění. Současná verze spočívá v létání nad krajinou a sestřelování doslova a do písmene "všeho, co se hýbe". Spitfire je vybaven kulometem s rychlou kadencí a neomezenou municí. Právě ten je zatím jedinou zbraní, s níž musí hráč sestřelit všechna nepřátelská letadla v oblasti. Ačkoliv Spitfire rozhodně není letadlem bombardovacím, pro finální verzi se počítá s tím, že náplní několika misí bude nejen ničení vzdušných pohyblivých cílů, ale i mobilních či statických nepřátelských objektů na povrchu.
Dojem z hraní Plane Arcade je jasný: autoři se snažili přiblížit spíše hrám typu Commanche, než propracovaným leteckým simulátorům dneška. Ono to ani v amatérské oblasti není dost dobře možné – a není to ani žádná ostuda. Akční hru si dost možná zahraje více lidí a rozhodně bude přístupnější. Letový model Spitfiru je zatím velice jednoduchý. Letoun se pohybuje v zásadě konstantní rychlostí a hráč s ním může provádět základní manévry, přičemž pro řízení je využívána myš. Jejím natáčením se zároveň mění i sklon celého stíhače, levým tlačítkem myši se pak střílí. Létat lze i velmi nízko nad zemí a akrobatické schopnosti letadla jsou více než dobré. Nedobrovolný konec prakticky hrozí jen ve dvou případech – neopatrném vlétnutí pod hlavně cizích kulometů a přímém nárazu do země. Lov na nepřátele je docela obtížný, neboť dobře manévrují a nemají o nic horší vybavení než hráč, přesto je to vcelku zábava. Ovšem hře by zřejmě prospěla větší míra tolerance při střelbě na cíl, či přítomnost jiných zbraní, než přece jen značně nepřesného kulometu.
Hratelnost Plane Arcade se zdá být na slušné úrovni, do plné verze budou muset autoři ještě ale zapracovat na několika věcech. Částečně samozřejmě na prezentaci, briefincích, misích a podobně, to je ale samozřejmostí. Pěkné by bylo zabudovat do hry pohled z kokpitu, každopádně by si hra zasloužila větší variabilitu co do nepřátel a možná i zbraní. K audiovizuálnímu zpracování není mnoho co dodat. Terén v hratelné ukázce byl zatím pracovní, přesto ani tak nevypadal vůbec zle, model Spitfiru je velmi pěkný, ale zasloužil by si možná trochu se přiblížit ke kameře, aby si hráči mohli pohled na svou hračku pořádně vychutnat. Zvukové efekty jsou standardní a nevyžadují delší komentář. Celkově Plane Arcade opět jen potvrdila vzrůstající ambice a zároveň i kvalitu vývojářů z 3D Games. Skutečně nejde o žádný propracovaný simulátor, ale kategorii letecká akce hra vyhovuje perfektně. O důvod víc, proč se těšit na letošní podzim…