Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Plane Arcade – první dojmy z letecké akce

  12:00aktualizováno  10. září 3:37
Tým 3D Games nedávno rozjel práce na letecké akční hře Plane Arcade. A vypadá více než dobře. O dojmy z pilotování stíhačky Spirfire v exkluzivní rané betaverzi se s vámi podělíme v tomto článku…

PLANE ARCADE
Autor: 3D Games
Vyjde: podzim 2004
homepage
Plane Arcade 3D Games je zajímavé uskupení vývojářů, zčásti české, zčásti slovenské. Na svědomí mají zatím jednu větší dokončenou hru Alien Agency, jež se účastnila loňské Becherovka Game a sklidila slušný ohlas, plus minihry určené vývojářským soutěžím (zejména bomberman-klon Boom, jenž zvítězil v příslušném kole rychlosoutěže na Gamecode.cz stojí za zahrání). Zajímavější než vydané hry jsou ovšem spíše aktuální projekty. První z nich se rapidně blíží dokončení. Jedná se o logickou hru Dispečér, v níž hlavním cílem je dostat se s vybraným autobusem ze zasekaného depa. Dobrý nápad doplňuje pěkná 3D grafika a pohodová hratelnost. Před několika týdny ovšem začali 3D Games dělat ještě na jedné hře mimo svých rychlosoutěžových aktivit. Původním názvem Sky Cleaner (což spíše svádí k reklamnímu názvu nějakého pracího prášku či čistícího prostředku), avšak oficiálně představen jako Plane Arcade. To je pěkná slovní hříčka: slovo plane (letadlo) má totiž v angličtině stejnou výslovnost jako plain (prostý). A principy hry vyhovují oběma interpretacím názvu: v hlavní roli jsou letadla, zároveň se ale nejedná o bůhvíjak sofistikovaný simulátor, ale spíše jen o přímočarou akci.

Plane Arcade Plane Arcade se bude odehrávat v průběhu druhé světové války, jež je jedním z nejoblíbenějších a nejvyužívanějších historických období pro počítačové hry vůbec. Inspirace historickými událostmi je ale spíše jen volná a žádné přímo na skutečných akcích založené mise se nekonají. Na druhou stranu, hlavní roli hraje stíhací letoun Spitfire – jeden z nejproslulejších a nejcharismatičtějších strojů vůbec. V exkluzivní hratelné demoverzi, kterou autoři Plným hrám poskytli, toho zatím nebylo co do designu misí příliš k vidění. Současná verze spočívá v létání nad krajinou a sestřelování doslova a do písmene "všeho, co se hýbe". Spitfire je vybaven kulometem s rychlou kadencí a neomezenou municí. Právě ten je zatím jedinou zbraní, s níž musí hráč sestřelit všechna nepřátelská letadla v oblasti. Ačkoliv Spitfire rozhodně není letadlem bombardovacím, pro finální verzi se počítá s tím, že náplní několika misí bude nejen ničení vzdušných pohyblivých cílů, ale i mobilních či statických nepřátelských objektů na povrchu.

Plane Arcade Dojem z hraní Plane Arcade je jasný: autoři se snažili přiblížit spíše hrám typu Commanche, než propracovaným leteckým simulátorům dneška. Ono to ani v amatérské oblasti není dost dobře možné – a není to ani žádná ostuda. Akční hru si dost možná zahraje více lidí a rozhodně bude přístupnější. Letový model Spitfiru je zatím velice jednoduchý. Letoun se pohybuje v zásadě konstantní rychlostí a hráč s ním může provádět základní manévry, přičemž pro řízení je využívána myš. Jejím natáčením se zároveň mění i sklon celého stíhače, levým tlačítkem myši se pak střílí. Létat lze i velmi nízko nad zemí a akrobatické schopnosti letadla jsou více než dobré. Nedobrovolný konec prakticky hrozí jen ve dvou případech – neopatrném vlétnutí pod hlavně cizích kulometů a přímém nárazu do země. Lov na nepřátele je docela obtížný, neboť dobře manévrují a nemají o nic horší vybavení než hráč, přesto je to vcelku zábava. Ovšem hře by zřejmě prospěla větší míra tolerance při střelbě na cíl, či přítomnost jiných zbraní, než přece jen značně nepřesného kulometu.

Plane Arcade Hratelnost Plane Arcade se zdá být na slušné úrovni, do plné verze budou muset autoři ještě ale zapracovat na několika věcech. Částečně samozřejmě na prezentaci, briefincích, misích a podobně, to je ale samozřejmostí. Pěkné by bylo zabudovat do hry pohled z kokpitu, každopádně by si hra zasloužila větší variabilitu co do nepřátel a možná i zbraní. K audiovizuálnímu zpracování není mnoho co dodat. Terén v hratelné ukázce byl zatím pracovní, přesto ani tak nevypadal vůbec zle, model Spitfiru je velmi pěkný, ale zasloužil by si možná trochu se přiblížit ke kameře, aby si hráči mohli pohled na svou hračku pořádně vychutnat. Zvukové efekty jsou standardní a nevyžadují delší komentář. Celkově Plane Arcade opět jen potvrdila vzrůstající ambice a zároveň i kvalitu vývojářů z 3D Games. Skutečně nejde o žádný propracovaný simulátor, ale kategorii letecká akce hra vyhovuje perfektně. O důvod víc, proč se těšit na letošní podzim…

Autor:


Témata: Letadlo, Stíhačka


Nejčtenější

Další z rubriky

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

webovky3_poster
Germánské webovky: Travian a OGame

Ještě jsme zde. Z původně plánovaného týdeníku rozebírajícího necelý tucet signifikantních webových her poslední dekády se sice z recenzentských,...  celý článek

Osada
Osada – interaktivní klip od autorů Machinaria

Mix trampů a Divokého západu šokuje svou vytříbeností.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.