Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Planetoid 2 – v planetární aréně

  0:20aktualizováno  0:20
Dnešní vesmírná strategie mohla velmi snadno získat hodnocení 80%, nebýt dvou otravných featur. Expandovat z jediné planety do celé dynamické soustavy můžete po dobrém nebo po zlém. Dnes se navíc na hru podíváme z jedinečné perspektivy real-time zapisovaného deníku z hraní!
60

Planetoid 2

Platforma: Freeware
Výrobce: Metasoul

  • Potencionálně zábavná strategie.
  • Zbytečně pomalé.
  • Nepřehledné ovládání.

Stáhnout

planetoid_poster

14.00

Cool! Nová budovatelská vesmírná strategie? Supr! Trochu infantilní grafika, ale zdálky to připomíná mix Spore a Black and White. Hodně zdálky, samozřejmě. Miluju scifi, prosedím u toho odpoledne, jako tehdy u Millenium Remake, a pak napíšu nějakou sofistikovanou recenzi odkazující na Vesmírnou odysseu a Star Trek. Zvláštní je, že nikdy nerecenzovali předchozí díl Planetoidu, možná bych to měl vzít popořadě a zahltit index hned dvěma recenzemi.

planetoid_01Z obrázků to ale vypadá na poměrně cool věc. Takovou, o jaké by se mohly zmínit i jiné ne primárně freeware weby. Zdravím Radovana Blažka.

14.30

Jak se to, herdek, vlastně ovládá? Left click, right click, celé to má nějakou podivnou pomalou odezvu. Několikrát jsem se nemohl zbavit navolené stavby, pořád mi zůstávala na kurzoru! Navíc, herní systém taky nepatří mezi nejintuitivnější. Pidižvíci chodí po planetě a rodí se uvnitř domků. Na cokoliv potřebuju energii a univerzální surovinu jménem keldanyum, obojí je vyráběno základními těžbudovami. Musí ty suroviny pokaždý mít tak úchylně složitý jméno?

A dále? Význam většiny budov si musím domýšlet a často je třeba stavět metodou pokus-omyl. Čtyři druhy výzkumu mi sice zvyšujou i efektivitu těždomků, ale každý z výzkumu stojí tak směšně velkou sumu, že u hry dlouhé minuty sedím a zírám na klidnou obrazovku, přičemž do toho hraje natolik ambientní hudba, že psychicky slabší jedinec by v návalu melancholie nejspíš spáchal sebevraždu. Vypnu zvuk a pustím si do uší raději Odvážné palce.

16.00

Proč to celé je tak extrémně pomalé? Marně jsem prošel web i readme soubor ve snaze zjistit, čím se urychluje čas, jenom abych zjistil, že čas se zřejmě ničím neurychluje. Když jsem u Garbage Galactica psal, že je to hra rozvleklá, tak jsem ani zdaleka netušil, jakým pomalým tempem mi bohové vytřou zrak dneska.

planetoid_02Každopádně, je pěkný, že vesmír žije. Ne doslova, žádný chrobák o velikosti slunce sem nepřiletí, ale co chvíli mi dopadem hrozí nějaký kus vesmírného bordelu. Jednou za čas proletí soustavou i supervelká kometa a nakonec prý ve slunci dojde vodík a začne se zvětšovat, dokud nepohltí celou soustavu. Cool! Prozatím jsou asteroidy a komety mnohem větší problém, než okolní emzácký frakce. Budu, sakra, potřebovat nějaký základní věže na obranu. Doufám, že výzkum netrvá příliš dlouho...

17.00

Sotva, co se mi jen tak tak vyhnul obludný planetoid, mi nad planetu přiletěly dvě lodě vesmírných Vikingů. Ani ospalé tempo hry najednou nestačilo a než jsem postavil dost raketových věží, polovina mého světa lehla popelem. Takováhle nevyprovokovaná agrese! Hned jim jako odpověď na příměří pošlu nějaké atomium!

planetoid_03Každá planeta má své životy – a zacílený svět Vikingů to už několikrát schytal od asteroidů a komet. Trojice mých atomovek by mohla s jejich domovinou zatočit nadobro. A je to tu! Tři jasné exploze prosvítily vesmír a po odeznění záře zbyla z Vikingské planety jenom špatná vzpomínka a – kupodivu – černá díra. První übercool okamžik za tři hodiny hraní! Snad bude odteď i zbytek hry takhle svižný!

18.00

Každý den člověk prožije něco nového. Před rokem jsem se chvástal, že nikdy neusnu v kině, jenom aby mě poslední měsíce přesvědčily o opaku. Ale že někdy usnu u počítačové hry, tedy aplikace vyžadující aktivitu, to jsem opravdu netušil. Poslední, co si před spánkem pamatuju, byl druhý šálek kávy v mojí ruce a útrpné čekání na dokončení šestého výzkumu, abych dokončil alespoň tu základní věž...

A jak je na tom moje civilizace? Planeta je... fuč. OK... Takže jsem prohrál. Herdek, budu to kvůli screenshotům spustit znova!

Tady se odpoutám od deníku a s odstupem můžu prohlásit, že Planetoid 2 není v jádru špatná hra – jak jsem zmínil, umožňuje uvnitř obydleného solárního systému poměrně zajímavé možnost. Je však úmorně zdlouhavá, bez možnosti urychlit čas a během čekání na vyzkoumání základních technologií opravdu není problém usnout. Navíc hře chybí i výraznější pomoc při pochopení pravidel a mechanismů. Za těchto okolností, ačkoliv jsme původně chtěl dát o 20% vyšší hodnocení, nelze než jít výrazně dolů. Fajnšmekři nechť si dají znovu Millenium Remake, zbytek hráčů může bez povšimnutí jít dále.  

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

60 %

Hodnocení čtenářů

62 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 16 čtenářů

Témata: Asteroid, Kometa, Slunce


Nejčtenější

Against Light
Ve strategii Against Light je pro vás světlo smrtící

Stvoření temnoty během noci nespí. Naopak, snaží se ovládnou, co jen mohou. Vy, jako jejich velitel, máte na starosti „četu“ takových příšer a ve stylu...  celý článek

Další z rubriky

Purgatorium: A Family Torn Apart
Purgatorium je drsný hraný horor s ještě drsnější obtížností

Od tvůrců Trip To Yugoslavia přichází další hraná adventura, tentokrát hororová s temnou a příjemně tísnivou atmosférou. Bohužel, vysoká a chyby nepromíjející...  celý článek

The Asylum
V The Asylum vezmete děsivého klauna po hlavě palcátem

U hororu se nemusíte jenom krčit bezbranně v koutě. V The Asylum dostanete do ruky pěknou sbírku obranných prostředků, která z jinak děsivých zombíků udělá...  celý článek

Frostbite
Ve Frostbite před vražedným mrazem nikdy skutečně neuniknete

Smrtící organismus na polární stanici ve Frostbite se sice nepřeměňuje v nechutná monstra, jako ve filmu Věc, ale jinak se chová podobně. Mnohem silnějším...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.