Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Planetoid 2 – v planetární aréně

  0:20aktualizováno  0:20
Dnešní vesmírná strategie mohla velmi snadno získat hodnocení 80%, nebýt dvou otravných featur. Expandovat z jediné planety do celé dynamické soustavy můžete po dobrém nebo po zlém. Dnes se navíc na hru podíváme z jedinečné perspektivy real-time zapisovaného deníku z hraní!
60

Planetoid 2

Platforma: Freeware
Výrobce: Metasoul

  • Potencionálně zábavná strategie.
  • Zbytečně pomalé.
  • Nepřehledné ovládání.

Stáhnout

planetoid_poster

14.00

Cool! Nová budovatelská vesmírná strategie? Supr! Trochu infantilní grafika, ale zdálky to připomíná mix Spore a Black and White. Hodně zdálky, samozřejmě. Miluju scifi, prosedím u toho odpoledne, jako tehdy u Millenium Remake, a pak napíšu nějakou sofistikovanou recenzi odkazující na Vesmírnou odysseu a Star Trek. Zvláštní je, že nikdy nerecenzovali předchozí díl Planetoidu, možná bych to měl vzít popořadě a zahltit index hned dvěma recenzemi.

planetoid_01Z obrázků to ale vypadá na poměrně cool věc. Takovou, o jaké by se mohly zmínit i jiné ne primárně freeware weby. Zdravím Radovana Blažka.

14.30

Jak se to, herdek, vlastně ovládá? Left click, right click, celé to má nějakou podivnou pomalou odezvu. Několikrát jsem se nemohl zbavit navolené stavby, pořád mi zůstávala na kurzoru! Navíc, herní systém taky nepatří mezi nejintuitivnější. Pidižvíci chodí po planetě a rodí se uvnitř domků. Na cokoliv potřebuju energii a univerzální surovinu jménem keldanyum, obojí je vyráběno základními těžbudovami. Musí ty suroviny pokaždý mít tak úchylně složitý jméno?

A dále? Význam většiny budov si musím domýšlet a často je třeba stavět metodou pokus-omyl. Čtyři druhy výzkumu mi sice zvyšujou i efektivitu těždomků, ale každý z výzkumu stojí tak směšně velkou sumu, že u hry dlouhé minuty sedím a zírám na klidnou obrazovku, přičemž do toho hraje natolik ambientní hudba, že psychicky slabší jedinec by v návalu melancholie nejspíš spáchal sebevraždu. Vypnu zvuk a pustím si do uší raději Odvážné palce.

16.00

Proč to celé je tak extrémně pomalé? Marně jsem prošel web i readme soubor ve snaze zjistit, čím se urychluje čas, jenom abych zjistil, že čas se zřejmě ničím neurychluje. Když jsem u Garbage Galactica psal, že je to hra rozvleklá, tak jsem ani zdaleka netušil, jakým pomalým tempem mi bohové vytřou zrak dneska.

planetoid_02Každopádně, je pěkný, že vesmír žije. Ne doslova, žádný chrobák o velikosti slunce sem nepřiletí, ale co chvíli mi dopadem hrozí nějaký kus vesmírného bordelu. Jednou za čas proletí soustavou i supervelká kometa a nakonec prý ve slunci dojde vodík a začne se zvětšovat, dokud nepohltí celou soustavu. Cool! Prozatím jsou asteroidy a komety mnohem větší problém, než okolní emzácký frakce. Budu, sakra, potřebovat nějaký základní věže na obranu. Doufám, že výzkum netrvá příliš dlouho...

17.00

Sotva, co se mi jen tak tak vyhnul obludný planetoid, mi nad planetu přiletěly dvě lodě vesmírných Vikingů. Ani ospalé tempo hry najednou nestačilo a než jsem postavil dost raketových věží, polovina mého světa lehla popelem. Takováhle nevyprovokovaná agrese! Hned jim jako odpověď na příměří pošlu nějaké atomium!

planetoid_03Každá planeta má své životy – a zacílený svět Vikingů to už několikrát schytal od asteroidů a komet. Trojice mých atomovek by mohla s jejich domovinou zatočit nadobro. A je to tu! Tři jasné exploze prosvítily vesmír a po odeznění záře zbyla z Vikingské planety jenom špatná vzpomínka a – kupodivu – černá díra. První übercool okamžik za tři hodiny hraní! Snad bude odteď i zbytek hry takhle svižný!

18.00

Každý den člověk prožije něco nového. Před rokem jsem se chvástal, že nikdy neusnu v kině, jenom aby mě poslední měsíce přesvědčily o opaku. Ale že někdy usnu u počítačové hry, tedy aplikace vyžadující aktivitu, to jsem opravdu netušil. Poslední, co si před spánkem pamatuju, byl druhý šálek kávy v mojí ruce a útrpné čekání na dokončení šestého výzkumu, abych dokončil alespoň tu základní věž...

A jak je na tom moje civilizace? Planeta je... fuč. OK... Takže jsem prohrál. Herdek, budu to kvůli screenshotům spustit znova!

Tady se odpoutám od deníku a s odstupem můžu prohlásit, že Planetoid 2 není v jádru špatná hra – jak jsem zmínil, umožňuje uvnitř obydleného solárního systému poměrně zajímavé možnost. Je však úmorně zdlouhavá, bez možnosti urychlit čas a během čekání na vyzkoumání základních technologií opravdu není problém usnout. Navíc hře chybí i výraznější pomoc při pochopení pravidel a mechanismů. Za těchto okolností, ačkoliv jsme původně chtěl dát o 20% vyšší hodnocení, nelze než jít výrazně dolů. Fajnšmekři nechť si dají znovu Millenium Remake, zbytek hráčů může bez povšimnutí jít dále.  

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

60 %

Hodnocení čtenářů

62 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 16 čtenářů

Témata: Asteroid, Kometa, Slunce

Nejčtenější

V morovém Plague by se mlha a napětí dalo krájet

Plague

Doktor s morovou maskou nespí ani v noci a zrovna vy máte smůlu, že se mu připletete do cesty. Pomůže vám hustá mlha...

V utopické From Ivan manipulujete lidmi pomocí přáníček

From Ivan

Podobně jako v Papers, Please, i tahle víceméně textová hra nastiňuje nepříjemnou realitu života pod dohledem totalitní...



Další z rubriky

Při hraní Indagar se vám jistě vybaví Silent Hill

Indagar

Je tady nebezpečné monstrum, měnící se stěny za zvuku sirén i neoblomný časový limit. Ano, všechno je na svém správném...

Taktická City of the Shroud má nejpodivnější soubojový systém

City of the Shroud

Taktické strategie nemusejí být nutně klony X-Comu. Prapodivný příběh téhle hry předčí snad jenom sám soubojový systém,...

RoonSehv: NeTerra je po všech stránkách dokonalé dobrodružství

RoonSehv: NeTerra

Jedna z nejslavnějších adventur zdarma? Ne tak docela. RoonSehv je jen kopie Mystu. Ale zato v každém ohledu...



Najdete na iDNES.cz