Ačkoliv se to může zdát jako nepodstatný detail, ve skutečnosti přítomnost podobné maličkosti zcela změní charakter hry. Narozdíl od klasických arkádovek totiž nebudete moct ani malou chvíli postát na pevné zemi a rozeběhnout se tam, kam chcete. Neustále musíte totiž brát zřetel na to, že je třeba poskakovat, dobře si vyměřovat kroky, abyste se snad nezřítili do některé ze zrádných děr, díky nimž budete nuceni opakovat daný level v případě, že do ní spadnete.
Všechny levely rozmístěné v PogoFred jsou nasázené na malé mapě s pouze jedním směrem pohybu, tudíž je budete muset stejně odemykat všechny postupně, což je trochu škoda, vzhledem k jejich ne zrovna malé obtížnosti. To platí i pro level první, který jsem opakovala tak na třikrát. A vzhledem k tomu, že se jednalo o misi poměrně dlouhou, rozhodně to nepotěšilo.
Co ale naopak potěší je variabilita předmětů, které se k vám během hry dostanou. Jednak to jsou nepřátelé, kterým se musíte vyhýbat opravdovým obloukem a budou mezi ně patřit třeba i kreatury ze záhrobí jako jsou duchové, rozkládající se zombíci a další. Mimo těchto narazíte třeba na odrážející se pružinky, kterých je třeba pokaždé důmyslně využít k posunu dále, vzhledem k tomu že jiná cesta mnohdy prostě nevede. Dále to jsou opravdu silné větrné proudy, které vás jednak pošlou velice rychle kýženým směrem, na druhou stranu, nebudete-li dost opatrní, může vás to stát život.
Dalším nesporným kladem PogoFreda je grafická stránka. Ta je vyvedena ve dvou dimenzích a to do těch nejmenších detailů. Nejen že se v průběhu levelu neustále mění procházené prostředí, navíc můžete na pozadí pozorovat sympatické sochy a další drobnosti, které sice hratelnost neovlivní, celkově ale mají jedině pozitivní vliv na celkový dojem z hry. A právě proto je hodnocení tak vysoké, jaké je.