Poofik - zvířecí dobrodružství
Hlavní hrdina je nejspíše jakýsi kocour. Oproti svým reálným kolegům ale zvládá v pohodě pochodovat pouze po dvou nohách, což je vlastně pro podo bnou hru nezbytné. Možná škoda, že nemá na své pouti žádný zřejmý cíl, jehož by se držel. Místo toho jen prochází sérii levelů, kde se snaží jednoduše přežít a vyhnout několika nepřátelům taktéž ze zvířecí říše. Ovládání je vesměs klasické, pohybujete se ve zboku viděném světě, který ale na rozdíl od většiny striktně 2D záležitostí dostal jakýsi „plastický 3D look“, zkrátka a dobře vypadá o fous reálněji než ručně kreslená 2D grafika – zda podobný styl odpovídá vašemu vkusu se již budete muset rozhodnout sami.
Jako menší mínus bych označila naprostou ignoraci jakýchkoliv inovací. To je vidět už v tutoriálu který se vám podaří projít v čase pod jednu minutu. Vysvětleno vám vlastně akorát bude, že po celou dobu hry si vystačíte s kurzorovými klávesami doplněnými mezerníkem pro výskok. Ten je samozřejmě potřebný v momentě, kdy dorazíte k větší mezeře a pak také pro zabíjení celkem početné armády nepřátel. Jak jsem již naznačila výše, spadají téměř výhradně do kategorie zvířecí a tak bude řeč o zelených housenkách, na něž platí popisovaná vraždící metoda, tedy vyskočit jim pkně na krk a jednou pro vždy je tak zlikvidovat. To samé lze aplikovat na poletující včely, jež jsou ale zrádné v tom, že se pohybují nahoru a dolů, přičemž poté, co dosáhnou jisté výšky, nepovede se vám nikdy je přeskočit a tak je jedinou správnou strategií vyčkávat, než se dostane do jedné z nižších poloh a teprve poté zaútočit. Naopak ježka je radno nechat pěkně na pokoji. Většinou stojí pevně na jednom místě a je dobře maskovaný terénem. Zabít jej prakticky nemůžete a tak je jediným řešením přeskočit ho a pokračovat dále. No a připočtěte si k tomu ještě sbírání předmětů, které vám žádné výrazné bonusy či vylepšení nepřinesou a máte přesnou představu o tom, jak to v Poofikovi funguje.
Sečteno a podtrženo jde o nadprůměrnou záležitost, jež vynikne zejména technickou stránkou. Ta hratelnostní je na tom podstatně hůře a že vás snad projekt připoutá na desítky minut k monitoru, s tím není třeba počítat.̈
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 11 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...