Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Preview & Rozhovor: New Castlevania 2

  12:00aktualizováno  1:30
Temné chodby, pohybující se kostry a pochmurná atmosféra ze staré dobré Castlevanie se vrací. Český autor pracuje na moderním přepracování s lepší grafikou a pár dalšími obměnami.

Abstruse BallJméno Josef Vrabec je s českou freeherní scénou spojeno již poměrně úzce. Na svědomí to má brutální série Andulky či Biketrial Game, z něhož bylo jasně cítit, že se autor věnoval svému velkému koníčku v počítačové podobě. K New Castlevania má samozřejmě také své pouto, i když lehce odlišné – Castlevania totiž patří k jeho velmi oblíbeným hrám . To jej již před časem dovedlo k vytvoření moderního přepracování, ovšem s děsivými hardwarovými nároky a dalšími mínusy. Nyní hodlá své zkušenosti ve tvorbě zhodnotit v novém díle. K tomu bylo již před časem vydáno veřejné demo. Vyzkoušeli jsme ho a k dojmům z hraní přidali také rozhovor s autorem.

Prvně vás ve hře přivítá opravdu stylové intro. Za to je třeba tvůrci vysmeknout poklonu – všechno vyřešil nakreslením jednoduchých ale stylových obrázků na listy pergamenu, které se svíjí a opět odvíjí, podle právě vyprávěného příběhu. Z něj se dozvídáme o Drákulovi, který se probouzí ze staletého spánku s ďábelskou myšlenkou – ovládnout celý svět. A tak vy, obyčejný hoch z vesnice musíte této světové katastrofě zabránit.

Aby zůstala zachována klasická esence hry, dostal svalnatý hlavní hrdina do rukou stylovou zbraň – bič. S tím dokáže švihat do všech stran kolem sebe – o Abstruse Balltom rozhodujete po stisknutí tlačítka útok. Pokud jej zkombinujete s kurzorovou klávesou nahoru, postava zvedne ruku nad hlavu a švihne. Tímto způsobem budete zabíjet hlavní herní nepřátele, mezi kterámi nechybí kostlivci, ale také létající dravci.

Do New Castlevania 2 byly zakomponovány i lehké logické úkoly. Na těch se většinou dlouho nezaseknete, přesto ale budou vyžadovat občas se vrátit o kus zpět, sebrat nějaký ten předmět a pelášit s ním na místo určení. Co se lokací ve hře týče, ty jsou rozličné a zahrnují jak přírodu, stromy, bublající rybníčky tak i městské oblasti, přičemž oba případy jsou zpracovány tak, aby co možná nejvíce budily hrůzu. Kromě temného pozadí, faktu že se hra odehrává z velké části v noci je třeba připočítat také mrtvoly, na něž budete narážet na každém kroku.

Zkrátka a dobře z toho, co jsme měli možnost doposud vidět, se New Castlevania 2 tváří jako důstojný remake. I když bych s rezervou brala některé animace pohybu postavy, celkový dojem je rozhodně pozitivní – zvlášť když celá hra není ani zdaleka finální. Doufejme, že se plné verze dočkáme co nevidět.

Rozhovor s Josefem Vrabcem:

V předešlých hrách jsi se věnoval Biketrialu ap.. Proč tě zlákalo pracovat právě na remaku Castlevanie? Máš k této hře nějaké vazby z dřívějška?
Abstruse BallPředně jde již o druhé předělání této hry ode mě. Ten první díl byla první větší věc kterou jsem vytvořil. Bohužel je to na ní také znát a já se rozhodl, že to prostě musím vytvořit tak, abych s tím byl sám spokojen a pochopitelně budu moc rád, když se to bude líbit i hráčům. Otázka proč právě tato hra je opravdu taková, že k ní mám z dřívějška velmi kladný vztah. Byla to jedna z prvních opravdových her, které jsem hrál na TV hrách; jednak to byl tenkrát opravdu nezapomenutelný zažitek a navíc se mi styl hry a různorodost levelů moc líbila a líbí dodnes.

U každého remaku je vždy základní otázka - kolik věcí vzít z původního námět. Jak tomu bylo u tebe? Zapojil si do hry mnoho originálních prvků nebo ses většinou pouze inspiroval u předlohy?
Já myslím, že je to tak půl na půl. Základ hry zachován je, to jest zhuba příběh, řada nepřátel je stejná nebo podobná. Některé levely jsou také stejné, nikoliv však přesně okopírované! K tomuto jsem přidal možnosti hráče jako běhání, přenášení předmětů a lezení po žebříku. Pak asi to nejhlavnější co Abstruse Ballodlišuje mou a originální hru jsou ony logické lokace.

Velmi se mi líbilo intro. Budou takovéhto kreslené vložky i mezi jednotlivými levely?
Děkuji :-) Kreslené obrázky budou mimo jiné i mezi jednotlivými levely a na konci hry.

Hrdina má v rukou pouze jedinou zbraň, bič. Dostane v průběhu nějakou další?
Ano. I v demu se dá pár věcí nalézt. Bič má tři stádia: od prvního koženého po řetězový s ostnatou koulí. Ovšem to není vše, k dispozici bude postupně až 6 dalších zbraní. Konkrétně to je : nůž, sekera, křížový bumerang, klasický bumerang, lahvička s ohnivou tekutinou a stopky zmrazující pohyb nepřátel.

Při hraní jsem si mnohokrát všimla možnosti iterakce s jinými předměty (cihla bedna). Budou se dát použít i jako zbraně?
Přímo jako zbraň se dá použít jen sud, který pádem z výšky bouchne.

V jednu chvíli bylo nutné sebrat bedny a sestavit si stupínek pro cestu dále. Dočkáme se v tvém remaku více takových lehce logických vložek?
Rozhodně ano a postupně přibude jak typů těchto věcí, tak i těžších hádanek a chytáků.

Jaké nepřátelé hra Abstruse Ballnabídne? Budou mít třeba nějaké speciální schopnosti?
Nevím, jak hodně speciální to myslíš, ale nepřátel je 45 druhů, přičemž tedy většina něco hází, hlavně kostry. Pak je tam třeba dělostřelec, kostra s lukem či kuší (ty jsou dost nepříjemné), postavy skákající z vody, kutálející se golemové a podobně.

Na jak dlouho odhaduješ herní dobu? Kolik bude mít hra levelů?
To je teď trošku složitější otázka, jelikož hru sice hraju kvůli testování a leveldesignu skoro pořád, ale po kouskách a samozřejmě všechno dost znám. Jsou místa, která jdou proběhnout celkem rychle, a místa kde to jen tak nejde, třeba i kvůli určitým úkolům. Nicméně i podle testera by těch 30-40 minut na zvládnutí první mise (to jest 5 levelů) stačit mohlo.

Stěžejní otázka na závěr - jak jsi s vývojem daleko a na kdy zhruba odhaduješ vydání?
Se hrou je to tak, že nyní už mám menu, které ale ještě trochu předělám, jak je možno vidět příběh, všechny nepřátelé a bossy a nyní dokončuji level 2-2, což je vlastně 7. level. Po dokončení levelů ještě musím dodělat konec hry (outro) a všechno se to bude muset ještě projít a doladit.
Kdy hra bude hotová, ještě opravdu nemůžu odhadnout. Tento rok to bude určitě, snad do podzimu bych to stihnout mohl, ale jsou chvíle, kdy mi to jde od ruky a kdy si potřebuju pár dní odpočinout a nabrat nové nápady pro další práci.

Autor:




Nejčtenější

Against Light
Ve strategii Against Light je pro vás světlo smrtící

Stvoření temnoty během noci nespí. Naopak, snaží se ovládnou, co jen mohou. Vy, jako jejich velitel, máte na starosti „četu“ takových příšer a ve stylu...  celý článek

Unleasted
Unleasted vám jistě připomene geniální Limbo

Bezejmenné chlupaté stvoření, které ovládáte v této temné plošinovce čeká les plný nástrah a smrtících překážek. Požitek ze hry, která se zcela zjevně...  celý článek

Další z rubriky

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

Dovahkiin
Pojmenovali dítě podle postavy ze hry a získali hry zdarma na doživotí

Čerstvě narozený Dovahkiin byl pojmenován podle postavy ze hry na hrdiny The Elder Scrolls V: Skyrim. Jeho rodiče získali od vývojářů přísun her zdarma do...  celý článek

webovky3_poster
Germánské webovky: Travian a OGame

Ještě jsme zde. Z původně plánovaného týdeníku rozebírajícího necelý tucet signifikantních webových her poslední dekády se sice z recenzentských,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.