Prisoned

Prisoned | foto: Jan Hanáček, Bonusweb.cz

Prisoned je vizuální zpověď osamoceného člověka

• 0
Pomalu vyprávěný a velmi vážně pojatý děj je tím nejdůležitějším prvkem hry Prisoned. A je taky vlastně tím jediným. Tato adventura není ani tak hrou, jako spíše vizuálně vyprávěným smutným příběhem psychicky deprivovaného člověka.
50

Prisoned

Výrobce: Jakub Juszczak

• vážná adventura
  • pěkná, ale minimalistická hudba
  • styl grafiky
  • velice krátké
  • kromě procházení se kolem a čtení textu zde nic neděláte
  • není to ani tak hra, jako spíš graficky vyjádřený příběh

Prisoned

Spíše zážitek než hra. Tak by se dal charakterizovat Prisoned nejlépe. V umělecky krásném podání pomalu vypráví příběh člověka, který byl natolik stydlivý, až si nedokázal ve svém životě najít nikoho, na koho by se mohl obrátit se svými problémy. Hra je plná metafor a depresivní nálady, kterou doplňuje brnkání piána v pozadí. Nečekejte žádnou akci, nebo hádanky. Zde jde jen a pouze o nostalgické vizuální vyprávění.

Prisoned

Někteří hráči mají rádi odreagování a zábavu si představují v podobě desítek vystřelených kulek, nebo v hektické arkádě. Pro ty ovšem Prisoned není. Tato hra se podobá obtížně čitelné literatuře plné symbolismů a psychologicky utrápených hrdinů. Ten zdejší vypráví svůj příběh tak, že nechává hráče procházet snovým světem a při kliknutí na nějaký předmět utrousí poznámku vztahující se k nějakému okamžiku jeho života.

Prisoned

Díky své citlivost a uzavřenosti nebyl zdejší bezejmenný hrdina příliš ceněným prvkem společnosti. Své myšlenky si nechával pro sebe a málokdy si našel nějaké přátele. Díky tomu se však v dospělosti, když začal studovat na vysoké škole, stal obětí svého vlastního světa, který si pro sebe vymyslel. Naštěstí brzy potkal někoho, kdo na tom byl podobně jako on. Ovšem chvíle úlevy netrvaly dlouho.

Prisoned

Titul hraje na vážnou notu a celkově z něj má hráč pocit, jako by četl něčí deník. Je tomu tak, že zkrátka přijdou i milovníci tvrdých hádanek, protože zde na žádnou nenarazí. Ačkoliv na tom graficky není nijak zle, co opravdu dokáže vtáhnout do hry, je vizuální styl, který hraje jen několika jednoduchými barvami. Co zamrzí nejvíce, je krátká délka, která se počítá tak do deseti minut.

Prisoned

Hra má působit jako jakési demo pro ještě obsáhlejší hru, ale autoři na ní neustále pracují a zde stažitelná verze je už několikátá, kterou vypustili k volnému užití. Pokud nemáte během smutného, propršeného dne co na práci a chcete si náladu ještě více shodit, může vám velmi vážně pojatý Prisoned pomoci. Nečekejte ale nic víc, než může dát.

Na této stránce lze najít i verze pro Mac a Linux.

50 %

79 %