Prototype 03 – háky, hřebíky, haraburdí
Prototype 03
Platforma: Freeware
Výrobce: Manuel777
- Stylizace, nápad
- Absence invence
- Absence příběhu
- Absence přehlednosti
Prototype 03
Často na Plných hrách zaznívají argumenty, že freewarové hry si přece nemohou vysloužit hodnocení k 80 %, protože bratrský Bonusweb tak ocejchován milióny dolarů stojící videohry? Nezávislé hry se ale musí hodnotit ve vlastní kategorii, a nejen v té mohou často servírovat unikátní herní zážitek. I pokud si ale snížíme nároky, dnešní zboku viděná arkáda Prototype 03 v nich žel bohu neobstojí. Jako nenáročné dílko směřující na mobilní telefony nechtělo přijít s něčím novým, a právě to je jeho největším problémem. Prototype 03 jasně obsahuje několikero zásadních chyb, kterým by se měl vyhnout každý herní vývojář. Jako bonus si na příkladech připomeneme nejpovedenější arkády posledních let, které se podobným problémům dokázaly bravurně vyhnout.
Absence invence. Začněme tím nejevidentnějším. Prototype 03 se hraje svižně a před hráče staví úkoly jako přeskakování propastí, střílení do oponentů – a tím také končí. Jeho první levely působí přívětivě, byť trochu náročně (o tom ale více níže). Než hráči dojde, že vše, co po něm hra žádá, že jenom mačkání klávesy pro střílení (postava zaměřuje oponenty sama) a správné mačkání klávesy pro skákání/používání přitahovacího háku. Bez inovátorských prvků, jako třebas hrátek s gravitací (They Need To Be Fed), proměnlivým prostředím (Iconoclasts), či i něčím tak netradičním jako hudbou (Ninjammin Beat-Jitsu) zkrátka Prototype 03 zůstává daleko za konkurencí.
Absence příběhu. Co by mohlo stačit u hry s dobrým příběhem nebo kooperativním hraním je ale pro jednoho hráče zoufale málo obsahu. Jak dokázal IsoClinous, i na prvky jednoduchá hříčka může razantně získat na zábavnosti, pokud je sdílíte ve více hráčích. A loňská jednoduchá 2D akce jako The Hive zase připomněla, že správné dávkování příběhu udělá i z prachsprosté střílečky poutavý titul.
Absence přehlednosti. I pokud měl vývojář Prototype 03 problém s nápady, nedá se omluvit problematická prezentace hry. Prototype 03 má velmi malé rozlišení, díky kterému u mnoha propastí nevidíte na druhou stranu a nelze tak dopředu pořádně promýšlet cestu. Snad už třetí level nabídne velmi nefér past, při níž po vás hra chce přeskákat nad propastí, jen aby vás dopravila na ostrov plný nepřátel. Jenže bez pořádných zbraní je přežití hráčovy postavy spíše dílem náhody. Pokud k tomu celému připočtete velmi nepraktické ukládání, výsledkem je hratelnost, která vás přiměje zdemolovat klávesnici.
Freeewarové arkády jsou téma vytěženější než Mostecká hnědouhelná pánev. Tedy, ne že by v nich nešlo přijít s ničím novým, chce to ale větší než malou dávku inovace. Dnešní příspěvek jménem Prototype 03 bohužel sází na větší předvídatelnost než hollywoodské filmy. Na rozdíl od nich ale neumí servírovat ani pořádný vizuál. A bohužel není tak špatný, až by byl zábavný. Triumvirát chyb podkopává jeho samotné základy. Ani jako zdarma dostupnému dílku tak nelze než Prototype 03 ukázat palec směřující hluboko k podlaze.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 11 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Prodej rodinného domu Vyškov-Dědice
Závodí, Vyškov - Dědice
3 848 000 Kč