Pokud jste se doposud s konceptem Puzzle nesetkali, pak vězte že se jedná o projekt, v jehož obtížnosti záleží především na velikosti herní plochy, tedy v případě, že odpovídá množství na ní položených posuvných bloků. Tyto bloky na sobě mají čísla a vaším úkolem je všechna tato čísla pěkně seřadit sestupně a to po řádcích. V prvním by tedy mělo být 1,2,3 v druhém 4,5,6 a tak dále. Hlavní myšlenka je myslím jasná, otázkou je ale jak na to.
Na každé herní desce se vždy nachází jedna jediná mezera a to je vlastně to jediné, co lze pro přesouvání použít. Do této mezery je možné posunout jeden ze čtyřech sousedních bloků a tím mezeru přesunout zase někam jinam a zároveň posunou kostičky. Pokud nad hrou nějakou dobu strávíte, jistě si najdete silný a dobře fungující systém, který vám pomůže využívat mezeru k cílené výměně, což je první krok ke správnému dokončení celého rébusu. Nejobtížnější je samozřejmě řada poslední, kde vám již nezbývá příliš místa k manévrování a to je hodně citelné omezení. No a jak by měla vypadat ideální situace na závěr? Mezera by se měla vyskytovat v pravém dolním rohu a zbytek pole by měl být poskládaný podle již řečeného klíče.
Puzzle v počítačové podobě přichází se dvěma základními velikostmi herní plochy. U jedné budete počítat do patnácti, u druhé jen do osmi. Pokud jste začátečníci, rozhodně si nejprve vyzkoušejte tu menší variantu. Pod herní plochou je vždy vytvořeno tlačítko dovolující vám kdykoliv nagenerovat puzzle nové, přičemž nad touto volbou je rovněž možno sledovat ubíhající časový limit.
Puzzle ale v počítačové verzi nenabízí nic extra zajímavého. Grafika je jednoduše zastaralá a nezajímavá a vzhledem k počítačovému zpracování je trochu škoda, že si autor nepohrál s možností více velikostí herní plochy, což by již nebyl takový problém do hry přidat. Zkrátka a dobře projekt, který tak-tak dosáhl nad hranici průměrnosti.