Quadrax III - návrat legendy
Před dávnými a dávnými lety žila byla ve spřízněném zahraničí (tj. na Slovensku) softwarová společnost Cauldron, která má na svém kontě mimo jiné hru, jež si vysloužila pozornost a oblibu doma i za hranicemi. Onen výtvor se jmenoval Quadrax a jednalo se o logickou hru se zajímavým příběhem, poměrně kvalitním zpracováním a více než úctyhodným počtem úrovní. Nejeden fanoušek přitom po odehrání posledního stého levelu zalitoval, že není hra delší. Jen málokterý se s tím ale rozhodl něco dělat.
Mezi ty, kteří nehodlali jen tak nečinně sedět s rukama v klíně, byl Josef Kreutzer. Nejprve vytvořil hru s názvem Return to Quadrax, která obsahovala šestnáct zbrusu nových úrovní a jež spatřila světlo světa v roce 1997. Ta však nesplňovala všechny jeho požadavky. Fungovala pouze pod DOSem, úrovní bylo málo a chyběl vysněný editor misí. Tak se pustil do dalšího projektu, který dostal název Quadrax III. Ten je kvalitativně již mnohem výše, než předchozí Návrat, a vyhovuje svému tvůrci i běžným hráčům mnohem více.
V čem je nová verze této logické hry lepší, než ta starší? Především funguje i pod novějšími operačními systémy Windows 95/98, kde mimo jiné využívá technologii Direct X. Z toho vyplývá i kvalitnější grafické zpracování a animace postaviček, které jsou opravdu povedené. Dále to je větší počet úrovní. Tentokrát se budete muset prokousat čtyřiceti pěti obrazovkami a věřte, že občas budete mít velké, ale opravdu velké problémy. Setkáte se dokonce i s jistým příběhem, který v předchozí verzi chyběl. Sice není pro samotnou hru nikterak podstatný, ale příjemně ji uvozuje. Dokonce ani příliš nevadí, že není originální, autor se přiznává k plagiátorství knihy Michaela Crichtona Kongo (str. 66-68 :o) ). Co ale sám Josef Kreutzer považuje na Quadraxu III za nejdůležitější, konečně se mu do hry podařilo zakomponovat vytoužený editor úrovní.
Protože není pochopitelně možné takovouto rozsáhlou hru dokončit na jedno posezení, nechybí zde ukládání pozic. Ten je vyřešen přes osvědčený systém přístupových hesel. Nepočítejte ale s tím, že pokud se vám nebude dařit zvládnout některou z úrovní, zeptáte se na heslo svého známého. Kódy jsou totiž tvořeny náhodně během instalace do systému, takže na každém počítači jsou hesla rozdílná.
A nyní tedy pár slov o Quadraxu jako takovém. Protože je v archívu kromě hry samotné i rozsáhlý návod a popis ovládání, omezím se jen na jedinou větu. Ovládáte dva panáčky, které musíte v každé obrazovce dostat přes všechny možné pasti, nástrahy a překážky až k východu. Pokud jste se tedy rozhodli ke stažení Quadraxu III, nezbývá mi než popřát vám mnoho zdaru.
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Denní recepční - poloviční úvazek
Clarion Hotel Prague Old Town****
Praha