Radio Zonde - akční pastva pro oči
Radio Zonde není pražádnou výjimkou a spíše než o originální dílko se jedná o tisícátý klon Space Invaders, ovšem s notnou dávkou invence a japonského kouzla. Po spuštění vás čeká jednoduchá volba jednoho z prostředí, kterých je zde na výběr přes deset, což je dosti slušné číslo.
Zpočátku budete dost možná na hru pouze koukat s otevřenou pusou, neboť spíše než adrenalinovou neutuchající hratelnost nabízí titul nevídané vizuální efekty, nad nimiž zůstává jen rozum stát. Proto ve mně hra v pokročilejších fázích, kdy je již obrazovka nepřáteli doslova přeplněna, budila dojem spíše nějaké ukázky možností, kterak přeplácat monitor neustálými výbuchy. To se dost lišilo od mé původní představy příjemné vesmírné střílečky, která na zahraničních serverech sklízí vcelku obstojné hodnocení.
Nechme však kritiky technické stránky a pojďme se podívat co nám hra nabízí po té hratelnostní. Již klasicky se usadíte do pohodlné vesmírné lodě, která oproti všem nepřátelům působí dosti minimalisticky. V prostředí jehož vzhled závisí na volbě mise, se vrháte skrze intenzivní palbu stovek až tisíců nepřátel, směrem k cíli. Vše je do značné míry znepříjemněno tím, že protivníci se mnohdy ještě dále dělí na menší a menší, kteří rovněž bez ustání střílejí a vybuchují, díky čemuž se může obrazovka stát kupříkladu až zcela nepřehlednou, kdy nebudete pomalu ani tušit, v kterých místech se vaše vesmírná loď nachází.
Vedle kvanta menších a snadněji zničitelných bojovníků narazíme také zpravidla na samotném závěru daného prostředí na jednu tužší a obtížněji zničitelnou potvoru, většinou dosti futuristického vzhledu, ostatně stejně jako je tomu u všech ostatních prvků. Bude se jednat kupříkladu o obrovskou rotující hvězdici, jež ze svých cípů vypouští nějaké ty menší nepřátele či prostě jen po vás intenzivně pálí. Naštěstí se však můžete bránit a to hned několika druhy zbraní, které vám však nebudou kompletně k dispozici hned od počátku, nýbrž si je musíte vybojovat. Jedná se kupříkladu o jednu vypouštějící do třech směrů modré paprsky či zajímavé projektily tvořící tři souvislé lana, z nichž dvě se zajímavým způsobem obtáčejí kolem toho nejširšího. Dokonalá pastva pro oči – což je ostatně patrné také z okolních obrázků. O technické stránce se již příliš rozepisovat nemá smysl, neboť vše potřebné již bylo řečeno. Hledáte-li tedy graficky dokonalou a efekty přeplácanou hru s maximálně průměrnou hratelností, mohu vám Radio Zonde doporučit. S přihlédnutím k její nadměrné velikosti bych však raději být vámi sáhla po některém ze zdařilejších projektů.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 10 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...