Raira - hopsačka ve stylu Dyna Blaster
O slovo se hlásí další originální japonská hopsačka, ve které najdeme nápady hned z několika legendárních her jako Dyna Blaster nebo Bubble Bobbles. Hrdinou je tentokrát jakýsi veselý žlutý ovocný plod s mohutným zeleným hlavovým porostem. Vyjímečně se nevrhneme rovnou na hodnocení hry, ale zastavíme se u zajímavé položky v menu s názvem Concert. Je to zabudovaný jukebox, který vám umožňuje přehrávat si jednotlivé písničky ze hry, přičemž vám na pozadí běží animace. Pokud se vám tedy hudba ve hře líbí, můžete si ji spustit i při jakékoliv jiné činnosti.
Raira je členěna na levely a obvykle po třech vás čeká bonusový level s hlavním bossem. Každá tato série má přitom odlišnou grafiku a soupeře, nejprve narazíte na muchomůrky, poté na kaktusy, medůzky a tak podobně. Také závěrečný boss je stejné „rasy“ jako nepřátelé v předešlých kolech, jen je jaksi větší a odolnější. Zatímco třeba obrovská muchomůrka jen plivá malé pomocníky, megakaktus ještě navíc metá kolem sebe ostny ostošest. Během základních kol bohužel narazíme vždy jen na slabší a silnější variantu soupeře. Ti navíc jenom překáží a aktivně nestřílí. Raira je totiž spíše než o akčnosti o rychlosti a přemýšlivosti. Způsob odstraňování nepřátel je podobný Dyna Blaster. Máte neomezený počet základních bomb, které použijete k odstraňování zabarikádovaných cest a vraždění nepřátel.
V každém levelu musíte sesbírat všechny hvězdičky. Mnohé se nachází právě za překážkami, které musíte odstranit. Občas se objeví i superbomba, díky nimž můžete získat ochranného bombového průvodce nebo vystřelovat létající superbomby přímo v blízkosti soupeře. Dopředu vás žene časový limit. Pokud nejste dost rychlí, v aréně se objeví duchové a postup se ještě více zpomalí. V pokročilejších částech budete muset přemýšlet. Některé překážky se rafinovaně odstraňují z jiných plošinek, musíte využívat průchodů mezi jednotlivými obrazovkami a hlavně se do sytosti vyhopsáte. Bomby mají značný dosah, musíte je klást rychle, pak někam uskočit do bezpečí, takže jste vlastně neustále v pohybu.
Raira mě dost bavila, už protože nabízí něco jiného než klasické arkády. Bohužel jsem se časem začal nudit. Sice se mění grafika, ale nepřátelé a postup je neustále stejný a v každém kole se opakuje. Hratelnosti by prospělo více soupeřů, kteří by dokázali také aktivně střílet, pohybovat se v celém prostou nezávisle na plošinkách a tak podobně. Zkrátka větší obtížnost, protože takhle končíte většinou vlastním zapříčiněním z nepozornosti a akce si užijete jen u závěrečných potvor. Grafika je průměrná. Zatímco však postavy mají tematicky blízko k moři nebo zahradě, pozadí je laděno hororově, vyzdobeno kříži, tajemnými budovami a duchy. No a zelenina se hřbitovem toho moc společného nemá.
I přes některá hluchá místa patří Raira k povedeným arkádám, které se snaží nabídnout víc než jen prosté hopsání jako u Mária.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 24 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
PRACOVNÍK PÉČE O VOZY - HRADEC KRÁLOVÉ (brigáda) (A12422)
AURES Holdings a.s.
Královéhradecký kraj
nabízený plat:
120 - 120 Kč