rComplex – s monstrem v patách
rComplex
Platforma: Freeware
Výrobce: Jesse Venbrux
- Koulervoucí grafická stylizace
- Koulervoucí zpracování
- Extrémně krátké (i na mě!)
- Hlas protagonisty
rcomplex_poster
Extrémně krátké, extrémně stylové. Skutečně bych řekl, že při porovnání s rComplexem působí i velmi krátký In a Dungeon jako mnohadílný román od Lva Nikolajeviče Tolstoje. Přesto si nemůžu tuhle akční jízdu nechat na disku sám pro sebe a čekat na pokračování, které možná nikdy nepřijde. rComplex od pánů Rogera Hickse a Briana T. je totiž pouhé technologické demo, které testuje nějaký zamýšlený herní a grafický koncept.
Je cosi shnilého v jednom z nejvyšších pater jistého mrakodrapu uprostřed New Yorku. S pouhými dvanácti projektily v brokovnici se vám jako jedinému člověku podaří uprchnout z tajemné laboratoře, ve které se provádějí na lidech experimenty – a na záda vám teď dýchá tajemné chapadlovité monstrum. Před sebou máte rychlý a nervy drásající útěk, jehož konec je završený skokem skrze okno a sebevražednou skluzavku ze střechy věžáku.
Hlavně neztrácet tempo. Ústřední panák běží sám, jednoduché tříklávesové ovládání se dozvíte pěkně za chodu. Překážky musíte přeskočit či podlézt, monstrum vás postupně dohání, ale můžete ho na chvilku odehnat střelbou. Nábojů máte ale tak málo, že ohyzda si každý z nich bude muset zasloužit. Celá hra přitom stojí a padá právě na level designu a šikovné proměně pohledů na vašeho avatara – v úzkých koridorech se kamera přiblíží a překážky tak uzříte těsně před potřebným zmáčknutím klávesy. Naopak ve velkých prostředích se kamera oddálí a dává celému úprku dojem velkoleposti. rComplex velmi chytře používá triky známé z natáčení filmů.
O co úžasněji působí vizuální stylizace, o to hůře na tom bohužel je zvuková stránka hry. Hudba ještě funguje relativně dobře, ale hlas ústředního uprchlíka, který za běhu cedí hlášky, je cokoliv jenom ne cool. Paradoxně jsem lepších výsledků dosáhl aniž bych chlapa poslouchal. Z dalších problémů jmenujme ještě absenci jakýchkoliv checkpointů, nepřehledné přeskakování překážek při sjezdu střechy a již zmiňovanou délku, resp. krátkost.
Moc rád bych rComplexu udělil vyšší číslo, ale především kvůli délce prostě nemůžu. Kolem dokola je rComplex lahodná jednohubka, u které velmi velmi doufám, že nám někdo brzy naservíruje celý tác.
PS. Pokud vás koncept zaujal, můžete si vygooglovat velmi podobnou indie flashovku Canabalt (kterou bohužel zrecenzovat nemůžu).
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 42 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...