V jistém ohledu by si [REC] Shutter zasloužil metál za prvoplánovost. Příběh reportéra fascinovaného paranormálnem, který se jednoho večera ocitá v opuštěném sanatoriu je klišé formátu minimálně „á-jedna“.
Ovšem to zase tolik nevadí, protože děj v hororu je ještě zbytečnější, než ten v pornu. Co je důležité je atmosféra. Ta je silná a vtahující jednak díky dobrému audiu, ale také tomu, že celou hru sledujete (podobně třeba jako v Outlast) přes hledáček kamery.
Zde bohužel kamera značně zužuje vaše zorné pole, které trpí také tím, že hra je v mnoha chvílích až neskutečně tmavá. Noční vidění, které lze na kameře zapnout vám příliš nepomůže. Stejně jako zmíněná mechanika strachu.
Na první pohled dobrý nápad, kdy se obrazovka při zvyšování adrenalinu v krvi hlavního hrdiny začne motat kolem dokola, je ve skutečnosti velmi nešťastný. Kroužení kamery je příliš silné a uklidní se až po několika minutách. Sebrat tak klíče ze stolu je podobně obtížné, jako když máte v krvi tři promile.
[REC] Shutter je vlastně klasický horor s dobrými nápady, ale horším provedením. V některých chvílích působí lacině, ale dokáže dobře vyděsit. Celkově pozitivní dojem kazí nerovný zápas s ovládáním, který budete muset chtě nechtě při hraní vést.